۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۰۸۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

سند ۲۰۳۰ ترویج کننده سبک زندگی غربی است

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مخالفت ما با سند ۲۰۳۰ هم که حرفش به وجود آمده، به این خاطر است که آمریکا می خواهد سبک زندگی خاصی را به ما تحمیل کند.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه یکشنبه در نهمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر کلام نور که با محوریت موضوعی مهدویت در صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود، آمادگی بشریت برای ظهور امام زمان را لازمه تشکیل حکومت جهانی ایشان دانست و گفت: علامت ایمان کامل این است که ببینی به چه چیزی تکیه کرده ای اگر ایمانت به داشته های خودت باشد، ناقص است اما اگر به قدرت خدا ایمان آورده باشی، ایمانت کامل است. حکومت امام زمان هیچ بعید نیست چرا که خداوند وعده آن را داده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به این که بهره مندی از دستورات قرآن کریم راه آمادگی بشریت برای ظهور امام زمان(عج) را هموار می کند، افزود: ما باید سبک زندگی، فرهنگ و اخلاق مان را از قرآن بیاموزیم. شما هر کالایی را بخرید، دستورش را باید از سازنده آن گرفت که در دفترچه راهنمایی بیان شده است.دستورالعمل انسان را نیز خداوند که سازنده اوست در قرآن مطرح فرموده است.

وی تصریح کرد: مخالفت ما با سند 2030 هم که حرفش به وجود آمده، به این خاطر است که آمریکا می خواهد سبک زندگی خاصی را به ما تحمیل کند و ما می گوییم «شما خودتان چگونه انسان هایی تربیت کرده اید که برای ما دستورالعمل معرفی می کنید؟»

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد شدید از سبک زندگی غربی، خاطرنشان کرد: بهداشتی که آن ها مدنظر دارند، در تضاد با علم است،حضور سگ در منازل آن ها رواج دارد در حالی که این کار جزء غیر بهداشتی ترین حرکات است. اگر چند انسان بی هویت خودشان را باخته اند، ما نباید از آن ها پیروی کنیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم اظهار کرد: باید از افرادی که می خواهند برای ما تصمیم بگیرند که تربیت نسل ما در آموزش و پرورش به چه شکل باشد، پرسید «شما خودتان فرزندان تان را چگونه تربیت کرده اید؟» آن ها انسان هایی تربیت کرده اند که وقتی پدر و مادرشان پس از 50 سال زحمت از دنیا می روند، به یک دقیقه سکوت برای احترام گذاشتن به آن ها کفایت می کنند.

وی در پایان پیروی از سبک زندگی غربی را خودباختگی قلمداد کرد و گفت: رمز موفقیت امام(ره) این بود که خودش را کشف کرده بود، ما استعدادهای فراوانی داریم و می توانیم روی پای خودمان بایستیم، روی کار آمدن حکومت مهدوی وعده خداست اما بستگی به این دارد که استعدادهای جامعه را به شکوفایی برسانیم تا آماده ظهور ایشان شویم./820/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات