۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۳۰۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

۱۵ خرداد تبلور قدرت اجتماعی در اعتقادات دینی و مذهبی مردم بود

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به ویژگی مهم قیام ۱۵ خرداد، گفت: ویژگی مهم حماسه پانزدهم خرداد این بود که تبلور قدرت اجتماعی در اعتقادات دینی و مذهبی مردم را به طور محسوسی به نمایش گذاشته بود.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به قیام 15 خرداد، گفت: پانزدهم خرداد آغاز نهضتی عظیم و حیات بخش به رهبری امام خمینی(ره) بود که با اعتقادی راسخ و عزمی استوار مردم را به صحنه دعوت کرد و بساط ستمگری را برچید.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی مهم قیام پانزده خرداد، افزود: ویژگی مهم حماسه 15 خرداد این بود که این پدیده ریشه در باورهای دینی مردم داشت و تبلور قدرت اجتماعی در اعتقادات دینی و مذهبی مردم را به طور محسوسی به نمایش گذاشته بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه اتحاد مردم با رهبری زمینه‌های پیروزی و توفیق در هر امری از امورات کشور را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: هر قدر که پایه و ستون باورها و اعتقادات رهبر و مردم به هم نزدیک شود اتحاد بیشتر می‌شود و قدرت اجتماعی جلوه و ظهور بارزتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه نهضت پانزده خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: قدرت سیاسی و اجتماعی مردم در 15 خرداد از سوی امام راحل شکل گرفت و در کنار رهبری هوشمندانه امام و باورهای اعتقادی مردم به موفقیت و پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن ماه سال 57 منجر شد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به سابقه مبارزاتی امام راحل و مردم با استبداد و استکبار، تصریح کرد: ملت ایران همواره در طول تاریخ شاهان گذشته با دو پدیده منحوس استکبار و استبداد جهانی رو به رو بوده است و همواره در دوره‌های مختلف با این دو پدیده مبارزات مستمری داشته است، امام راحل در یک اقدام صریح در خرداد 42 هوشمندانه وارد عرصه شد و ریشه این دو پدیده را خشک کرد.

وی در پایان گفت: امروز ما باید از این وقایع و حوادثی مانند آن درس بگیریم و با یادآوری سابقه مبارزاتی امام راحل و ملت ایران قدردان این همه تلاش خستگی ناپذیر باشیم و بدانیم که اگر ارزش‌ها و باورها را پاس بداریم می‌توانیم این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) پیوند بزنیم./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات