۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۰۴۴۰۵
عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

شب های قدر فرصت گرفتن تصمیمات طلایی در زندگی

حجت الاسلام همتیان به لزوم آمادگی قبلی برای درک حقیقت و فضیلت شب های قدر اشاره و تأکید کرد که انسان باید با اعمال نیک خود را مهیای حضور در محضر خدا کند.
همتیان مراسم احیای دومین شب قدر در نجف اشرف

حجت الاسلام علی اصغر همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از زمان به عنوان یکی از موهبت های الهی به انسان ها نام برد و اظهار داشت: در میان زمان ها و ماه ها برخی از سوی خدا دارای ارزش و اهمیت بیشتری شمرده شده اند که ماه رجب و شعبان از جمله آن است ولی بدون شک بهترین ماه ها در دین اسلام رمضان است.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: در این ماه نیز به چند شب یعنی لیالی قدر برتری خاصی داده شده است که فضیلت و اهمیت آن برای کسی قابل درک نیست و نمی توان منزلت شب قدر را توصیف کرد.

وی ماه رمضان را فرصت خودسازی و توبه دانست و با تأکید بر اینکه انسان می تواند از لحظات طلایی شب های قدر برای رسیدن به خدا استفاده کند، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بندگان خدا باید توجه داشته باشند آمادگی برای درک این شب ها است و به همین جهت مؤمنان باید با خودسازی، تلاوت قرآن و نوافل پیش از رسیدن به شب های قدر خود را مهیای حضور در محضر خدا کنند.

حجت الاسلام همتیان با اشاره به ویژگی اساسی شب های قدر مبنی بر طهارت روح و جان انسان خاطرنشان کرد: بهترین عمل در شب های قدر توبه است؛ جالب است بدانیم انسان با توبه و بازگشت به خدا به دو جایگاه مهم دست پیدا می کند، نخست این که دل خود را از آلودگی ها پاک می کند و دوم آنکه با زدودن گناهان از خود زمینه را برای بارش رحمت الهی بر خود فراهم می کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مهم در مورد شب قدر تعیین مقدرات انسان ها است که البته هر فردی می تواند با دعا و نیایش و درخواست از خدا بهترین تقدیر را برای یک سال آینده خود رقم بزند و یا حتی سرنوشت هایی که برایش معین شده بود را تغییر بدهد، بنابراین بازهم تأکید می کنیم که آمادگی برای حضور در شب قدر مسأله مهم و اساسی است.

استاد حوزه علمیه شب قدر را بهترین فرصت گرفتن تصمیم های بزرگ دانست و یادآور شد: ما می توانیم در شب های قدر تصمیم هایی طلایی برای آینده خود بگیریم از جمله این که تصمیم بگیریم از این پس اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنیم و کاری کنیم که نیاز به توبه نداشته باشد؛ به هرحال می توانیم با تصمیمات بزرگ این شب را برای همیشه در کارنامه زندگی مان ماندگار کنیم./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات