۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۰۴۵۸۸
حجت‌الاسلام پناهیان:

عشق و محبت ائمه معصومین نسبت به شیعیان عامل شادی و نشاط است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: از لذات معنوی برای کسب شادی و نشاط عمیق تفکر در محبت و عشق ائمه معصومین(ع) نسبت به شیعیان است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه 20 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: معنویت ابتدا به انسان آرامش و سپس به او فرح، شادی و نشاط می‌دهد.

وی افزود: آرامش و نشاط اولیه در معنویت چیزی است که حداقلی از آن بدون زحمت به انسان عطا می‌شود، اما برای کسب حداکثری آن باید به کسب معرفت، سعی و تلاش پرداخت.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه کارکرد جلسات معنوی و مذهبی تفکر است، عنوان کرد: با تفکر می‌توان خلأ تجربه را با کسب آگاهی و معارف دینی جبران کرده و به لذت عمیق معنوی رسید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به یکی دیگر از فواید جلسات معنوی، بیان داشت: یکی دیگر از فواید جلسات مذهبی و معنوی مدیریت درست و صحیح تفکر است.

وی با بیان اینکه لذت، هیجان و عاطفه معنوی ذره‌ای از حسن خداوند است که تجلی پیدا کرده است، گفت: مرور و مطالعه زندگی ائمه معصومین(ع) و شهدا انسان را به تفکری وامی‌دارد که نتیجه آن لذت و سرور است.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: ما نباید به حداقل بهره‌های معنوی راضی شویم، بزرگترین بهره‌های معنوی که مهمترین آن سرور و نشاط است با تفکر و باور حاصل می‌شود، شاید در ابتدای راه نتوان لذت عمیق شادی را از اقامه نماز به دست آورد اما با صبر و تفکر می‌توان به آن رسید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بیشترین حکمت ماه رمضان در تفکر است، ابراز کرد: شکم پر و تفکر عالی با هم در تضاد هستند، بنابراین مقداری گرسنگی روزه‌داری به خوب فکر کردن انسان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل دیگر برای لذت عمیق معنوی ولی خداوند است، گفت: اشخاص خوب و نیک به انسان انرژی مثبت می‌دهند، که در دنیا ائمه معصومین(ع) در بالاترین درجات کمال و نیکی عشق و محبت قرار دارند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام به اندازه عظمت خود شیعیان را دوست دارند، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: وقتی مؤمنان کنار یکدیگر قرار می‌گیرند آنجا سرور و شادی تولید می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام نسبت به پیروان خود از مادر مهربان‌تر است، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) چنان به شیعیان خود علاقه دارند که همواره گناه آنان را پاک کرده، سپس آنها را به مهمانی خداوند می‌برند، بنابراین باید از لذت عشق و محبت آنان بیشترین بهره را ببریم./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات