۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۰۸۲۸۹
معاون اول قوه قضائیه مطرح کرد؛

چرایی هجمه های اخیر علیه افراد انقلابی و متدین/ فتنه جدیدی در پیش است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با توجه به تحرکات آمریکا در منطقه و تحقیر نهادهای انقلابی، سپاه و دستگاه قضائی از زبان برخی مسؤولان از احتمال یک فتنه جدید در کشور خبر داد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه که پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ارائه شد، تلاش نظام سلطه را حفظ و افزایش سلطه در شرایط کنونی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سعی دارد فشار مضاعفی را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کند، وحدت، همدلی و تشریک مساعی برای گره گشایی از مشکلات کشور با توسل به حبل الله المتین و اطاعت از ولی امر و عمل به قانون و آموزه های دینی را امری لازم و ضروری دانست.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در شرایط کنونی اطاعت از ولی امر و گردن نهادن به قانون است که می تواند وحدت، همدلی و مشارکت عمومی را ایجاد کند.

وی وظیفه قوه قضائیه را در شرایط کنونی همکاری با سایر قوا به ویژه قوه مجریه عنوان کرد و با بیان اینکه دولت باید بتواند از رکود خارج شود و از افزایش تورم جلوگیری کند، گفت: باید در سرمایه گذاری امنیت کامل ایجاد و دولت بتواند در مقابله با مفسدان و مبارزه با قاچاق موفق شود.

نقش قوه قضائیه در بریدن دست غارتگران بیت المال

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه سخنان خود با ضروری خواندن توجه به امنیت داخلی کشور، ناامنی کشورهای منطقه را یادآور شد و به بیان نقش قوه قضائیه در این زمینه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون پرداخت.

وی با بیان اینکه دادگاه های انقلاب در اوایل انقلاب کلیه کسانی که اموال بیت المال را غصب و غارت کرده بودند، شناسایی و اموال را به بیت المال و یا مال باختگان برگرداند، ابراز کرد: قوه قضائیه تمام تلاش خود را کرده و می کند که دست کلیه کسانی را که علیه منافع ملی و مردم دراز می کنند کوتاه کند.

چرایی هجمه های اخیر علیه افراد انقلابی و متدین

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چرایی هجمه، تحقیر و توهین دشمنان و برخی افراد غافل در داخل کشور به افراد انقلابی، متدین و دلسوخته نظام پرداخت و علت اصلی را در خطر افتادن منافع دشمنان، شیاطین و افرادی که منافع خود را در خطر می بینند، ارزیابی کرد.

وی تخریب های علیه سپاه، ارتش، نهادهای انقلابی و عناصر اصلی نظام را بازخوانی کرد و افزود: در اوایل انقلاب علیه ارتش، کمیته ها و دادگاه های انقلاب تبلیغ می کردند و بعدها شخص بنی صدر که باید به عنوان نماینده مردم مشکلات آنان را حل می کرد، مردم را تحقیر و آنان را چماق به دست خطاب می کند و به تخطئه عناصر مهم نظام مانند شهید بهشتی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه بنی صدر به رأی مردم مغرور شده بود و به تخریب نهادهای نظام و عناصر انقلابی می پرداخت، جریان های ترور در دهه شصت و به خاک و خون کشیده شدن هزاران انسان بی گناه را به سبب این تخریب ها خواند.

وی تخریب های دهه هفتاد را یادآور شد و با بیان اینکه از این تخریب ها فتنه سال 88 به وجود آمد، ابراز کرد: با نگاه به تجربه گذشته و با توجه به تحرکات آمریکا در منطقه و شدت تحقیر ملت، نهادهای انقلابی، سپاه و دستگاه قضائی از زبان برخی مسؤولان فکر می کنم یک فتنه جدید در پیش است./920/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات