۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۱۸۹۳
صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب صورت گرفت؛

بازدید آیت الله سبحانی از امتحانات شفاهی مقطع خارج حوزه علمیه خراسان

حضرت آیت الله سبحانی با حضور در مدرسه علمیه عالی نواب از امتحانات شفاهي خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان بازدید کرد.
بازدید آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز با حضور در مدرسه علمیه عالی نواب از امتحانات شفاهي خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی برگزاری و سطح علمی طلاب شرکت کننده قرار گرفت.

در این بازدید که حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز حضرت آیت الله سبحانی را همراهی می کرد، ضمن حضور در سه گروه از یازده گروه برگزار کننده امتحانات، با آیات قاضي زاده، مهدي مرواريد و حجج اسلام والمسلمین حسینی آملی، صابری، محمد مروارید، مقدسیان، عادلی، انصاریان و زمانی فرد گفت‌وگو کرد.

این مرجع تقلید ضمن ابراز رضايت از نحوه برگزاري اين امتحانات و سطح علمي طلاب، نسبت به موضوعات مطرح شده از سوی 3 تن از طلاب حاضر در اين امتحانات، مواردی را بیان کرد.

وی با مشارکت در بیان پرسش خطاب به یکی از طلاب، مطالبی درباره خمس بیان کرد و نسبت به کلمه «غنیمت» در آیه شریفه «واعلموا انما غنمتم من شیء فان لله خمسه وللرسول ولذی القربی والیتامی والمساکین وابن السبیل ان کنتم آمنتم بالله» و نیز درباره معنای «درآمد» توضیحاتی را خاطرنشان کرد.

حضرت آیت الله سبحانی همچنین در یکی دیگر از گروه های امتحانی حاضر شده و نسبت به بحث اصولی واقعی یا اعتباری بودن حسن و قبح و مشخص شدن این امر که حسن و قبح برای شناخت اعمال خود انسان می باشد یا این امور نسبت به خداشناسی است و ملاک آن متناسب با خداوند متعال و سپس انبیا و اولیا و بعد از آن سایر افراد و همراهی با فطرت می باشد، توضیحاتی را ایراد کرد.

گفتنی است جلسه تدریس حضرت آیت الله سبحانی پیرامون بحث علمی «محاضرات فی فقه القرآن الکریم» صبح هر روز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می شود و معظم له پس از این جلسه برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در بارگاه منور رضوی حضور به هم می رساند./203/820/ب1

ارسال نظرات