۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۱۰۷
دبیر ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد؛

پیش‌بینی افزایش زائران ایرانی به ۳ میلیون نفر

آقابابایی با بیان اینکه پس از اربعین سال گذشته آسیب شناسی خوبی انجام شده گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان متولی کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی برای اربعین سال ۹۶ تدابیر جامعی را اندیشیده است.
پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، مجید آقابابایی درباره برگزاری جلسات ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون هفت جلسه در ستاد مرکزی اربعین با موضوعات مختلف مرتبط با این راهپیمایی بزرگ برگزار شده و قرار است در هفته جاری جلسه هشتم هم با حضور اعضای ستاد برگزار شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اربعین سال 96 از زمانی آغاز شد که اربعین سال 95 پایان یافت. البته این کار هم با آسیب‌شناسی اقدامات صورت گرفته در اربعین سال گذشته شروع و بلافاصله برنامه‌ریزی برای اربعین سال 96 آغاز شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در قبال زائران اربعین گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی را برعهده داشته که عملکرد بسیار خوبی در جغرافیایی سرزمینی ایران و عراق داشته و فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. ضمن اینکه با ورود زائران اربعین در سال گذشته به شهرهای سامرا و کاظمین ستاد بازسازی عتبات و عالیات برای خدمات‌رسانی اقدام جهادی کرد. چرا که تجارب خوبی در سالیان گذشته کسب کرده است. البته کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی در سال جدید تدابیر جامع‌تری را اندیشیده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای اربعین سال 96 افزایش تعداد زائرین به میزان 20 درصد از سال گذشته است به طوری که احتمالاً میزان زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین به 3 میلیون نفر خواهد رسید.

آقابابایی گفت: سال قبل در توسعه زیرساخت‌های مرزهای زمینی اقدام خوبی صورت گرفته و آسیب‌شناسی مناسبی پس از اربعین سال 95 انجام شده که بخشی از این آسیب‌ها در حال رفع است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات