۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۳۱۶
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان خبر داد؛

فعالیت ۱۴۵۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران همدان

حجت الاسلام فاضلیان گفت: در استان همدان ۱۰ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد و ۱۴۵۰ نفر طلبه که ۱۱۳۲ نفر در سطح ۲ و ۵۰ نفر سطح ۳ مشغول به تحصیل هستند.
فاضلیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان شب گذشته در اختتامیه اجلاس کشوری که در همدان برگزار شد گفت: تمدن همدان به 3100 سال پیش می رسد و در کاوش های اخیر تا تاریخ 5000 سال گذشته رسیده اند و آثار مکشوفه در این شهر حکایت از موحد بودن مردم همدان دارد.

وی افزود: قدم به سرزمینی نهاده اید که بیش از 1300 اثر تاریخی در فهرست ملی و مفاخری مانند سید جمال الدین اسد آبادی، آیت الله بهاری، شیخ جواد انصاری و آیت الله آخوند ملاعلی معصومی دارد.

حجت الاسلام فاضلیان در ادامه خاطرنشان کرد: داشتن 27 حوزه علمیه نشان از رویکرد مثبت مردم همدان به مساله دیانت است و همین امر همدان را به دارالمومنین مبدل ساخته است.

وی ابراز داشت: تقدیم 74 شهید روحانی در استان نشان از پشتیبانی از ولایت است و چهره های نام آشنایی در این سامان بوده اند که از آن میان می توان به شهید قدوسی، شهید حیدری، شهید مفتح، شهید مصطفی الحسینی، شهید رسول حیدری و شهید مدنی که نشان از بزرگی این دیار است؛ اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: داشتن علمایی در کرسی بحث و درس و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی که از آن میان می توان به حضرت آیت الله نوری همدانی اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: 200 بقعه و 3 هزار مسجد و 400 هیات مذهبی نشان از ولایی بودن این دیار است.

حجت الاسلام فاضلیان گفت: استان همدان زادگاه سردار شهید حاج حسین همدانی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، همدان دارالعلم بود و حال دارالجهاد و دارالمجاهدین نیز شد.

وی در پایان گفت: در همدان 10 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد و 1450 نفر طلبه که 1132 نفر در سطح 2 و 50 نفر سطح 3 مشغول به تحصیل هستند./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات