۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۶۷۴
حجت‌الاسلام‌ گرجیان:

هجمه به خبرگان رهبری نشان از حساسیت این نهاد در چارچوب نظام اسلامی دارد

استادیار دانشگاه باقرالعلوم هجمه مستمر به مجلس خبرگان رهبری را از دلایل حیاتی بودن این مجلس دانست و گفت: وقتی دشمن با تمام قدرت نهادی از انقلاب را مورد هجمه مستقیم قرار می‌دهد نشان از کارا بودن آن نهاد در نظام مقدس اسلامی ایران است.
حجت الاسلام گرجیان

حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی گرجیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و نقش مجلس خبرگان رهبری در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: در تمام کشورها معمولاً مرکز یا کارگروه قضایی عالی را برای پایش اصلی‌ترین ساختار نظام خود انتخاب می‌کنند.

استادیار دانشگاه باقرالعلوم ولایت‌فقیه را اصلی‌ترین رکن نظام مقدس اسلامی ایران توصیف کرد و عنوان داشت: مجلس خبرگان رهبری اساس حفظ نظام اسلامی ایران در اساسی‌ترین مشکلات آن است؛ برای مثال عزل آیت‌الله منتظری از جایگاه قائم‌مقامی حضرت امام راحل یکی از مصادیق صیانت گری مجلس خبرگان رهبری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب را از دیگر دستاوردهای تاریخی مجلس خبرگان برشمرد و گفت: درایت، بصیرت و زمان‌شناسی مجلس خبرگان رهبری از اساسی‌ترین شاخصه‌ها است که این حقیقت جایگاه اصیل و حساس خبرگان رهبری را برای امت اسلام ترسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ گرجیان اعتماد عمومی امت اسلام را از مهم‌ترین دستاوردهای مجلس خبرگان رهبری توصیف کرد و اظهار داشت: رصد نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان از اساسی‌ترین ویژگی‌های انتخابات نظام مقدس اسلامی ایران است.

استادیار دانشگاه باقرالعلوم هجمه مستمر مجلس خبرگان رهبری را از دلایل حیاتی بودن مجلس خبرگان رهبری دانست و بیان داشت: وقتی دشمن باقدرت نهادی از انقلاب را مور هجمه مستقیم خود قرار می‌دهد نشان از کارا بودن آن نهاد در نظام اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام‌ گرجیان در تبیین راهبردهای صیانت از جایگاه مجلس خبرگان، گفت: شورای نگهبان در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخاباتی در جریان احراز صلاحیت می‌تواند اساسی‌ترین نقش تقویت و صیانت از این جایگاه را ایفا کند؛ بر این اساس شاید نامزدی مبانی فقهی را به درستی خوانده باشد اما التزام او به شاخصه‌های تعیین‌شده در قانون اساسی مهم است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بصیرت سیاسی و اجتماعی اعضای خبرگان رهبری، ابراز داشت: بصیرت سیاسی، اجتماعی و دینی اعضای خبرگان اساس پویایی مجلس خبرگان است./837/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات