۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۵۱۴۹۴۰
حجت الاسلام ماندگاری:

رییس جمهور تذکرات امام راحل هنگام تنفیذ حکم شهید رجایی را به ذهن بسپارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی، جایگاه ریاست جمهوری را برای ایشان ترسیم کردند و امیدواریم این خاطره برای رییس جمهور که طی روزهای آینده حکمشان تنفیذ خواهد شد، مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در دومین جلسه از سلسله جلسات سخنرانی روزانه رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی که همزمان با دهه کرامت در محل این رواق برگزار می شود، با اشاره به موقتی بودن مسائل و جایگاه های دنیوی، به تبیین اهمیت توجه مؤمنان به این مسأله و قرار گرفتن در زندگی توحیدی پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موقتی بودن مسائل دنیوی، اظهار کرد: اگر هر مسؤول، وکیل و وزیری جایگاه خود را موقتی بداند، از مسؤولیت خود تخطی نمی کند و افراد فقیر و مستمند هم اگر بدانند شرایطشان موقتی است، ابراز ناامیدی نمی کنند. انسان ثروتمندی که فکر می کند ثروتش متعلق به خود او است و انسان مستمندی که فکر می کند خدا با او لج کرده است، از تفکر توحیدی خارج شده اند.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به موقتی بودن مقام دنیوی، به تنفیذ حکم ریاست جمهوری در هفته آینده اشاره و تصریح کرد: امام(ره) هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی، جایگاه ریاست جمهوری را برای ایشان ترسیم کردند و فرمودند «آقای رجایی! شما رییس جمهور ایران شده اید که قطعه ای از قاره آسیا و این قاره بخشی از کره زمین و کره زمین قطعه ای از منظومه شمسی و این منظومه قطعه ای از کهکشان راه شیری است که کهکشان راه شیری نیز یکی از مخلوقات خداست.» امیدواریم این خاطره برای رییس محترم جمهور که طی روزهای آینده حکم شان تنفیذ خواهد شد، مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: امام بزرگوار ما معلمی بودند که جایگاه مقام دنیوی را اینگونه ترسیم فرمودند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره موقتی بودن مقام های دنیوی را به مسؤولان متذکر می شوند تا مسؤولان بدانند که دنیا فقط پل کوچکی است که ما را به زندگی جاودان متصل می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: توجه به موقت بودن امور دنیوی یکی از پایه های تفکر توحیدی است و انسان با یادآوری این مسأله در می یابد که هر لذتی که عذاب اخروی را در پی داشته باشد، ارزش ندارد. باید بدانیم که تمام خوشی ها و سختی های دنیا گذرا است، برای نمونه خانم هایی که در فصل گرم تابستان حجاب چادر را برای خود انتخاب می کنند، یک کار سخت اما موقت را انجام می دهند که به پاداش بهشت می ارزد اما کسانی که بی حیایی می کنند، لذت گذرایی آن ها به آتش جهنم نمی ارزد.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا نامه ای کوتاه برای برادرشان محمد حنفیه نوشتند و تفکر توحیدی را به ایشان متذکر شدند و فرمودند «دنیا آنقدر کوچک است که گویی اصلا وجود نداشته و آخرت آنقدر بزرگ است که گویی از ابتدا وجود داشته و همه عالم آخرت بوده است».

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که تفکر توحیدی و یادآوری عظمت پروردگار رکن اصلی زندگی توحیدی است، افزود: اگر این فکر توحیدی در ذهن انسان نقش ببندد که مشکلات در برابر عظمت خداوند خیلی کوچک هستند، مشکل تمام کسانی که با مسأله ای روبرو هستند، در قالب زندگی توحیدی تعریف می شود. خدا از رگ گردن به انسان نزدیک تر و از مادر به او مهربان تر است./820/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات