۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۳۰۵

پایان نامه دکتری «روش شناسی تفسیر اجتماعی المیزان» دفاع شد

حجت الاسلام گلستانی از پایان نامه دکتری خود با موضوع « روش شناسی تفسیر اجتماعی المیزان» با داوری آیت الله رجبی دفاع کرد.
تفسیر اجتماعی المیزان دفاع پایان نامه دکتری با موضوع روش شناسی تفسیراجتماعی المیزان دفاع پایان نامه دکتری با موضوع روش شناسی تفسیراجتماعی المیزان حضور آیت الله فیاضی درمراسم دفاع پایان نامه دکتری با موضوع روش شناسی تفسیراجتماعی المیزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلستانی از رساله دکتری خود با موضوع« روش شناسی تفسیر اجتماعی المیزان» با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و مشاوره دكتر غلامرضا جمشيدي ها و آیت الله غلامرضا فياضي و داوری آيت الله رجبي و حجج اسلام مريجي و یوسف زاده در پژوهشگاه المصطفی مجتمع امین قم دفاع کرد.

حجت الاسلام گلستانی در دفاع از این رساله با بیان این که تفسیر اجتماعی با روش شناسی تفسیر اجتماعی متفاوت است، اظهار داشت: تفسیر اجتماعی المیزان به این معنی است که علامه طباطبایی از جمله مفسرانی است که در حوزه اجتماعی نظرات زیادی دارد و می توان گفت که همین الان هم منسجم ترین تفسیر اجتماعی را ایشان دارد.

وی با اشاره به این که المیزان در مقایسه با دیگر تفسیرها در حوزه اجتماعیات سرآمد است، افزود: المیزان در حوزه دگرگونی اجتماعی، نا برابری اجتماعی، همبستگی اجتماعی، جامعه شناسی معرفت، زن، خانواده و جامعه شناسی دین نظریاتی ارائه داده است و اندیشه های بسیار نابی دارد و برخی از مفسران مانند آقای بابایی نام این را تفسیر اجتماعی گذاشته اند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: روش شناسی تفسیر اجتماعی از مبانی صحبت نمی کند بلکه مبتنی بر مبانی معرفتی در حوزه علوم اجتماعی نظریه می دهد؛ بنابراین اگر مبانی معرفتی تغییر کند نتیجه هم تغییر خواهد کرد و نظریات متفاوت می شود.

در ادامه آیت الله رجبی و دیگر اساتید داور نقدهایی را به این رساله گرفتند که حجت الاسلام گلستانی و حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا به این نقدها پاسخ دادند و در نهایت این رساله با نمره 19 مورد پذیرش اساتید داور قرار گرفت.

گفتنی است گزارش تفصیلی این نشست بزودی در سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات