۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۱۹۸۱۸

مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری برگزار شد

مراسم تودیع حجت الاسلام پورمحمدی و معارفه سید علیرضا آوایی رییس جدید وزارت دادگستری با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان قضایی قوه قضاییه برگزار شد
تودیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع حجت الاسلام پورمحمدی و معارفه سید علیرضا آوایی رییس جدید وزارت دادگستری صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

یاوری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در این جلسه با اشاره به عملکرد وزارت دادگستری، گفت: تببین آیین نامه هایی که برعهده وزارتخانه قرار داده شد، اظهار نظر درباره لوایح قضایی به تعداد 1808 مورد و بررسی 145 تذکر از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شفاف سازی اقتصادی، گسترش فعالیت های مرجع حقوقی کودک، ایحاد سامانه کودکان و نوجوانان به نام گنج انسان از اقدامات وزارت دادگستری است.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه حقوقی و قضایی در نهادهای ببین المللی، بازگردانی 1702 نفر اتباع ایرانی، ایجاد 100 کلینیک حقوق شهروندی، انجام امور پرداخت دیه از بیت المال از جمله اقدامات وزارت دادگستری بوده است.

یاوری با اشاره به ویژگی های وزیر سابق دادگستری، گفت: تخصص و تعهد و قانونمداری و تلاشگری در جهت اعتلای تعامل قوه قضاییه با دیگر قوا از ویژگی های حجت الاسلام پورمحمدی است.

مبازره با فساد و رشد اخلاق با برگزاری بیش از 200 جلسه کلاس اخلاق نیز از دیگر اقدامات حجت الاسلام پورمحمدی است.

وی افزود: برنامه محوری، تمرکز و حسن انجام وظیفه با نمایندگان مجلس و صراحت و شفافیت از دیگر ویژگی های حجت الاسلام پورمحمدی بوده است.

امیری اصفهانی رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این سازمان، گفت: کاهش محسوس پرونده ها، مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی، تقویت بنیه علمی همکاران، نظارت به هنگام در جهت حفظ حقوق شهروندان، اصلاح قوانین به ویژه در زمینه قاچاق ازجمله اقدامات سازمان تعزیرات است.

وی با اشاره به افق این سازمان، گفت: امیدواریم این سازمان در آینده سازمانی سالم تر و پاک تر، ناظری امین و متعهد و محکم، همیار مردم در رعایت حقوق جامعه، خلاق و درون زا و برون افزا، پویا و انعظاف پذیر، واقع گرا و مراعی سیاست های کلی نظام و دولت، منصف و حق گرا، قانون مدار، مسؤولیت پذیر و پاسخگو، توسعه محور، مستقل در ایفای وظیفه با رویکر پیشگیری در کنار مبارزه با تخلفات و مفاسد را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: امیدواریم سازمان در عرصه های ملی موثر بوده و سازمانی حافظ حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی، یاور تولید ملی و اشتغال، متکی به فناوری و بهرمند از تجارب، دقیق در اقدام و مطلق در تصمیم، تعامل سازنده با نظام قضایی و در نهایت سازمانی الگو و تراز در عرصه رسیدگی متناسب با شان نظام اسلامی باشد./811/پ201/ب1

ارسال نظرات