۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۳۹۷
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:

شهیدان باهنر و رجایی الگویی کامل برای دولتمردان هستند

رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع)گفت: روحیه جهادی و بسیجی شهید رجایی و همچنین پرهیز از زندگی اشرافی نمونه و الگوی کاملی برای دولت مردان به حساب می آید.
سودانی

ناصر سودانی، رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز و نماینده پیشین مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: شهید محمدعلی رجایی یک دولتمرد مخلص از دنیا رفته و به خدا پیوسته است؛ روحیه جهادی و بسیجی این شهید بزرگوار و همچنین پرهیز از زندگی اشرافی نمونه و الگوی کاملی برای دولت مردان به حساب می آید.

رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع) در ادامه به تبیین شخصیت انقلابی شهید باهنر پرداخت و ابراز داشت: شهید باهنر یک دانشمندی بود که مراتب علم و فضل و همچنین معنویت خود را در طبق اخلاص قرار داد و قبل از انقلاب در تدوین کتب درسی و همچنین بعد از انقلاب در جهت تحکیم مبانی فکری انقلاب اسلامی مجاهدت ها و تلاش های فراوانی داشته است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: شهید باهنر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه را که از دانش دینی و اجتهاد خود داشته برای به کارگیری آن از هر نوع قبول مسؤولیتی اجرایی و سخت در شرایط حساس دریغ نکرد.

سودانی بیان داشت: شهید باهنر و شهید رجایی دو شخصیت انقلابی که مکمل همدیگر بودند مانند پرنده ای که دوبال دارد به پرواز عروج گونه ای رسیدند و شاهباز رفیع شهادت را در آغوش کشیدند.

وی با اشاره به تاکیدات و نکات مهم رهبرمعظم انقلاب به دولتمردان، تصریح کرد: دولت دوازدهم و دولت مردان باید به نکاتی که رهبر معظم انقلاب به آنان گوشزد کرد اهمیت دهند که مهمترین این نکات خلوص نیت، اهتمام پیوسته به خدمت مردم جهت رفع مشکلات و داشتن روحیه خستگی ناپذیر با تلاش مضاعف مانند شهیدان باهنر و رجایی که تلاش جهادی در این زمینه ها داشتند.

رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع) در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها به دولت مردان تذکر دادند که از روحیه اشرافی گری بپرهیزند و روحیه مردمی و ساده زیستی را در خود داشته باشند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اولویت های جامعه و حل آن ها از سوی دولت دوازدهم از مهم ترین وظایف دولتمردان است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خطاب به دولتمردان تاکید بر اولویت های اصلی جامعه یعنی افزایش تولید، حل مشکلات معیشتی، رفع بیکاری، مقابله با مفاسد فرهنگی و اقتصادی دارد و این اولویت ها باید مد نظر دولت مردان قرار بگیرد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره تحمل نقد پذیری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از ارتباط مستقیم دولتمردان با مردم بسیار تاکید دارند و اینکه دولتمردان از نقدهایی که بر کار آن ها صورت می گیرد استقبال کنند و آن ها را متهم به بی سوادی و صفات نامناسب نکنند.

استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: دولتمردان با توجه به بیانات رهبری نظارت مستمر بر دستگاه ها و زیرمجموعه های مربوطه خود داشته باشند چرا که همین نظارت های مستمر سبب کاهش مفسده و خطاها در ادارات و ارگان های دولتی خواهد شد.

سودانی با اشاره به کار تیمی و جمعی دولتمردان از منظر رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب نکته ای که خیلی به آن تاکید دارد کار گروهی و همفکری در تصمیم گیری ها؛ یعنی اینکه وزارت خانه هایی که با محور آموزش یا فرهنگ و یا اقتصادی و همچنین سیاسی هستند، با همدیگر هماهنگ و در راستای کار گروهی پیش بروند نه بر اساس تک روی تصمیم بگیرند.

وی در ادامه با انتقاد از انتصابات فامیلی یا جناحی، افزود: متاسفانه برخی از دولت ها انتصابات خود را بر اساس روابط خانوادگی و یا جناحی انتخاب می کنند که این را رهبری تاکید داشتند که دولتمردان از این خصلت پرهیز کنند.

رییس دانشگاه امیرالمومنین(ع) در پایان ابراز داشت: استفاده کردن از نیروهای انقلابی و ارزشی باید در دستور کار دولت مردان قرار بگیرد و این موضوع را بارها رهبری به دولت مردان تاکید کردند که این نیروهای انقلابی را به حاشیه نرانید بلکه آن ها را خط مقدم دفاع و سازندگی و همچنین پیشرفت کشور بدانید./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات