۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۲۱۹۶۷
تنها دو روز دیگر باقی است؛

ارومیه میزبان کاروان بزرگ نخبگان قرآنی کشور

فقط تا دو روز دیگر، استان آذربایجان‌غربی و شهر زیبای ارومیه، میزبان کاروان هزار نفری نخبگان قرآنی کشور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آذربایجان‌غربی به دلیل ظرفیت‌های بالای قرآنی، بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی، سومین استان کشور است که قاریان بین‌المللی را در یک تورنمنت ملی میزبانی می‌کند.
توانمندی مؤسسه‌های قرآنی، افتخارآفرینی قاریان و حافظان استان در رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم و از طرفی برگزاری باشکوه و فرا استانی مسابقات قرآن کریم در سال‌های گذشته، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را بر آن داشت تا آذربایجان‌غربی، این خطه سرسبز شمال غرب کشور را در روز‌های خوب تابستان 96، برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور، برگزیند.
مسئولان آذربایجان‌غربی و به‌ویژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌عنوان ستاد اجرایی از ماه‌ها قبل با برگزاری جلسات متعدد در تکاپو و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به نحو شایسته هستند.
این روزها و با نزدیک شدن به ایام آغاز چهلمین دوره از رقابت‌های قرآنی، تب‌وتاب قرآنی شهر ارومیه افزون‌تر شده است به‌گونه‌ای که بنرهای مفهومی برگرفته از آیات قرآن کریم، در کنار طرح‌های برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و سایر فعالیت‌های گسترده تبلیغی و اطلاع‌رسان انجام‌یافته، جلوه معنوی خاصی به فضای شهر بخشیده است.
آذربایجان‌غربی، قطب قرآنی کشور از روز شنبه با رایحه دل‌نشین کلام‌الله مجید با صوت هزاران نفر از قهرمانان و نخبگان قرآنی کشور، عطرآگین و روحانی‌تر می‌شود.
حسینیه اعظم ثارالله ارومیه از یازدهم شهریورماه با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین چهره‌های قرآنی شاهد آغاز بکار چهلمین دوره مسابقات قرآنی کشور خواهد بود که به‌صورت مستقیم و کامل از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود.
با توجه به برگزاری 39 دوره از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، امیدواریم این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، پرشورتر و فاخرتر از ادوار گذشته برگزارشده و بلوغ خود را از شهر ارومیه به نمایش گذارد.
همچنین امید آن داریم برگزاری موفق چهلمین دوره این مسابقات نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ قرآن محوری و اشاعه معارف اسلامی این خطه از میهن عزیز باشد./۹۳۶

ارسال نظرات