۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۷۱۷
استاندار آذربایجان غربی:

میزبانی چهلمین دوره مسابقات قرآن نشان از تحول قرآنی در ارومیه است

استاندار آذربایجان غربی گفت: برگزاری اربعین مسابقات کشوری قرآن به میزبانی مرکز این استان، نشان از تحول قرآنی در شهر ارومیه است.
استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حسینیه ثارالله ارومیه اظهار کرد: تنها با وقف مشارکتی مشکل فعالیت های قرآنی حل نمی شود، در استان آذربایجان غربی باید تقریب قرآنی مورد توجه قرار گرفته و خیرین برای وقف های بزرگ قرآنی شناسایی و ترغیب شوند.

وی  افزود: امام راحل نظامی را بر پایه مبانی قرآن پایه گزاری کردند که با صیانت از انقلاب از سوی رهبری، امروزه به این شکل شاهد نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران شاهد رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در ارومیه هستیم این درحالی است که پیش از انقلاب ارومیه را پاریس ایران می نامیدند و جشنواره انتخاب دختر شایسته برای اعزام به اسرائیل در این شهر برگزار می شد.
سعادت خاطرنشان کرد: اینکه امروز شاهد ستارگان قرآنی در ارومیه هستیم و با وجود تعدد اقوام و ادیان، تشکل های مردمی و سمن های قرآنی فعالیت دارند، نشان دهنده تحول فرهنگ قرآنی در این استان و شهر ارومیه است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به همجواری استان با سه کشور خارجی، گفت:  آذربایجان غربی با سه کشور خارجی همسایه است و شبکه های ماهواره ای برای انحراف جوانان این خطه تلاش می کنند، با این وجود جوانان استان در عرصه قرآن افتخار می آفرینند که جای شکرگزاری دارد.
وی در ادامه به توجه نظام به فعالیت های قرآنی اشاره و تصریح کرد: نظام اسلامی ایران فارغ از هر گرایش سیاسی به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و اجرای قانون اساسی که برگرفته از قرآن کریم است، توجه ویژه ای دارد.
سعادت قرآن را مایه وحدت خواند و ابراز امیدواری کرد: در آذربایجان غربی با توجه به تعدد اقوام و مذاهب، باید این انسجام و همدلی در سایه قرآن تداوم یابد و بتوانیم در مسیر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی خدمتگزار باشیم./۹۳۶/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات