۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۲۴۱۸۳
عضو جامعه مبلغین برتر کشور:

سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی باید اجرایی شود

عضو جامعه مبلغین برتر کشور با بیان اینکه سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی باید اجرایی شود، گفت: هیچگاه نباید ذلت را بپذیریم زیرا که لذت های نفسانی، شهوانی و شیطانی همیشه در کمین انسان هستند.
عضو جامعه مبلغین برتر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی عضو جامعه مبلغین برتر کشور و استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در نشست با خادمین ابا عبدالله الحسین (ع) که در مسجد حاج آقا صابر اراک برگزار شد، بیان کرد: حفظ شعائر اسلامی را نگاهی بزرگ دانست و بیان داشت: این شعارها و اهداف الهی است که عموم مردم جامعه اسلامی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

مردم در کنار شور حسینی شعور حسینی هم داشته باشند

عضو جامعه مبلغین برتر کشور ابراز کرد: امروز ما باید نگاه بلندی به اهداف ماه محرم و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشیم تا بتوانیم الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوان جامعه اسلامی بسازیم.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه عموم مردم باید در کنار شور حسینی شعور حسینی هم داشته باشند، افزود: حضور مردم جامعه اسلامی در عزاداری ها باید منسجم و متحد باشد تا عزای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بر جان و دل آن ها بنشیند.

حجت الاسلام صابری با اشاره به شعار امام حسین (ع) در روز عاشورا که فرمودند "هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه" ابراز داشت: شعارهای کربلا فقط مربوط به خانواده نیست بلکه برای عموم مردم جامعه اسلامی و مسؤولان در همه شئونات اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی نیز است.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه سبک زندگی حسینی در جامعه اسلامی باید اجرایی شود، افزود: هیچگاه نباید ذلت را بپذیریم زیرا که لذت های نفسانی، شهوانی و شیطانی همیشه در کمین انسان هستند.

شهید حججی نمومه بارز ایثار و فداکاری

وی افزود: کسی که شعار امام حسین را درک کند هیچگاه ذلت را نمی پذیرد، مانند شهیدان هشت سال دفاع مقدس که از جان و خانواده خود گذشتند و خون دادند تا از کشور و ناموس خود دفاع کنند تا با عزت بمانند.

حجت الاسلام صابری شهید محسن حججی را نمومه بارز این ایثار و فداکاری دانست و ابراز داشت: صلابت آن جوان باید الگوی جوانان جامعه اسلامی شود زیرا سر داد ولی ذلت را نپذیرفت و با اقتدار و صلابت به شهدت رسید.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)  به تنهایی کافی نیست، افزود: اکنون در جامعه کنونی باید معرفت کربلا کاربردی شود و در نتیجه جوان های جامعه اسلامی، مسؤولان و عموم مردم می توانند به معرفت حسینی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام صابری در ادامه یاران امام حسین (ع) را ستارگان درخشانی برشمرد و بیان کرد: جوانان ما باید الگوهای درستی را برای زندگی خویش انتخاب کنند و با ارزیابی یاران سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) می توانند از زندگی شان الگو برداری کنند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات