۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۲۵۸۶۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مطرح کرد؛

سهم اندک حوزه علمیه خراسان شمالی از وقف/ نیت ۹۰ درصد موقوفات روضه سیدالشهدا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به سهم اندک حوزه‌های علمیه استان از وقف، گفت: افزون بر ۹۰ درصد از موقوفات خراسان شمالی مربوط به امام حسین(ع) و عزاداری‌های سیدالشهدا است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی ماه محرم، با بیان اینکه بیشترین موقوفات موجود در استان مربوط به امام حسین (ع) و عزاداری‌های ایام محرم است، اظهار داشت: این در حالی است که باید وقف با نیاتی ازجمله حوزه‌های علمیه بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سفارش پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) درباره سنت حسنه وقف، افزود: سنت حسنه وقف در ایران و اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی این سنت نیکو بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که از سوی ائمه اطهار (ع) به آن تأکید بسیاری شده؛ به‌طوری که امام حسین (ع) واقفان را شایسته مقام امامت و رهبری دانسته که با انجام وقف توشه‌ معنوی برای آخرت خود پس‌انداز می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد موقوفات استان مربوط به امام حسین (ع) است، ادامه داد: عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) سبب ثبت بیشتر موقوفات استان در این حوزه شده که قابل قدردانی و تحسین است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: وقف ریشه در باورهای دینی و مذهبی مردم دارد و آنها با توسل و ارادت قلبی خود نسبت به سالار شهیدان اموال و دارایی خود را در راه عزاداری این امام همام هزینه می‌کنند تا به این طریق عواید آن را برای آخرت خود ذخیره کنند.

وی در ادامه با اشاره به شاخه‌های وقف و سهم اندک حوزه‌های علمیه از این سنت حسنه، خاطرنشان کرد: وقف در همه زمینه‌ها عملی نیکو و شایسته تحسین و قدردانی است؛ اما اگر مطابق با شرایط و نیازهای روز جامعه صورت پذیرد بسیاری از مشکلات جامعه کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر انجام وقف با نیت حوزه علمیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه درزمینهٔ ترویج آموزه‌های اسلامی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و هستند، اگر درزمینهٔ رفع مشکلات آنها همکاری بیشتری صورت پذیرد به طور یقین فعالیت بی‌دغدغه و چشمگیر حوزویان در این زمینه را مشاهده و لمس می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تبلیغ و ترویج هوشمندانه فرهنگ وقف را وظیفه تمام مردم و نهادها دانست و افزود: بدون شک وقف یک پدیده مهم و مؤثر در اسلام و جامعه است و با ترویج آن در جامعه بسیاری از مشکلات اقتصادی، عمرانی و درنتیجه مشکلات و معضلات اجتماعی و اخلاقی مرتفع می‌شود./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات