۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۲۶۵۸۱
مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان:

ناآگاهی نسبت به حق ولایت ائمه اطهار، ضلالت و گمراهی را در پی دارد

حجت الاسلام عباسی گفت: ناآگاهي‌ نسبت به حق‌ ولايت‌ امام(ع) و جهل‌ در تشخيص‌ مصداق‌ امام(ع)‌ آثار زيان‌باري‌ همچون‌ محروم شدن‌ از همه‌ دستاوردهاي‌ وحی، گمراهي، ضلالت ‌و هلاكت‌ را در پی دارد.
حجت الاسلام عباسی،اتاق تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباسی، مدیر ارتباطات اتاق تبلیغ خراسان شامگاه دوشنبه در جمع زائران و مجاوران رواق دارالحجه بارگاه منور رضوی، زیارت قبور مطهر ائمه معصومین(ع) را مورد تأکید فراوان آموزه های دینی دانست و اظهار کرد: توسل به ائمه(ع) باعث نجات بشر از گرفتاری هاست.

 این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خدای سبحان در آیه 125 سوره مبارکه بقره می فرماید «و اتّخذوا مِن مقام ابراهیم مصلّی»؛ در نتیجه وقتی از مقام حضرت ابراهیم (ع)که تنها جای پای اوست باید تبرک جست، قبور اهل بیت(ع) که بدن مطهرشان در آن جای دارد، به طریق اولی دارای برکات بی نظیری برای ما خواهد بود.

 مدیر روابط عمومی اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به برکات زیارت امام هشتم(ع) خاطرنشان کرد: زیارت امام رضا(ع) برای زائرانی که از سر شوق و عشق به بارگاه ملکوتی و قدسی آن حضرت مشرف می شوند، فواید گوناگونی دارد. این حرم پاکیزه و دل انگیز سرشار ازعرفان و معنویت است و جاذبه هایش آنچنان بر جان زائران اثر می گذارد که هر فردی به مقدار ظرفیتش می تواند از این چشمه سار جوشان معنویت بنوشد و اندوه نشسته بر جان خویش را با سلام بر حضرت زدوده و به مقامات بالای عرفانی برسد.

حجت الاسلام عباسی گفت: در روايتي نقل شده که بزنطي مي‏گويد امام رضا(ع) فرمودند «به شيعيان من بگو زيارت من به اندازه هزار حج پاداش دارد.» بزنطي مي‏گويد از امام جواد(ع) از روي تعجب پرسيدم «به اندازه هزار حج؟» آن حضرت فرمود: «آري؛ به خدا سوگند كسي كه او را زيارت كند در حالي كه حق او را مي‏شناسد، به اندازه هزار، هزار حج یعنی يك ميليون حج پاداش دارد. »

 وی در تبیین مفهوم «عارفا بحقه» که در زیارت ائمه(ع) به آن اشاره شده، گفت: «عارفا بحقه» یعنی شناخت‌ امام و آگاهي‌ به‌ حق‌ ولايت‌ او، درك‌ اضطرار به‌ او و این که انسان بداند امام معصوم(ع) برگزيده خداست و تمام مسائل اسلام كه وحى الهى است در نزد امام(ع) موجود است. عترت یکی از دو ثقل امانت پیامبر(ص) در حدیث ثقلین است که انسان با اتکاء به آن دو، به کمال و سعادت خواهد رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: زیارت امام رضا(ع) بر اساس روایات متعددی که در منابع شیعه آمده در صورتیکه عارفا بحقه باشد، باعث اجابت دعا، به دست آوردن شفاعت، برآورده شدن حاجت، غفران وآمرزش گناهان ونجات و فرياد رسي از سختی های دنیوی و اخروی است.

مدیر روابط عمومی اتاق تبلیغ خراسان گفت: ناآگاهي‌ نسبت به حق‌ ولايت‌ امام(ع) و جهل‌ در تشخيص‌ مصداق‌ امام(ع)‌ آثار زيان‌باري‌ همچون‌ محروم شدن‌ از همه‌ دستاوردهاي‌ وحي، دوری از خدا، مرگ‌ جاهلي، گمراهي، ضلالت ‌و هلاكت‌ را در پي‌ دارد.

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: بسیاری از مردم بخش عظیمی از زندگی خود را با غفلت سپری می کنند و چون روز قیامت  فرا می رسد باید در برابر خدای متعال بایستند و پاسخ آن چه را انجام داده اند، بدهند. هول و هراس، پشیمانی و بزرگی کیفر الهی در آن روز به اندازه ای است که نمی توان آن را وصف کرد. در آن اوضاع و احوال سخت و سهمگین است که زیارت امام رضا(ع) گرفتاری های انسان را در محشر برطرف می کند و انسان را نجات می دهد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات