۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۲۷۲۷۲
امام جمعه ارومیه:

تاریخ گواه خوی جنایتکار آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تاریخ گواه جنایت کاری آمریکا است، گفت: هیچ جایی در جهان از خوی جنایتکار آمریکا در امان نبوده است و باید بدانیم هیچ گاه آمریکا قابل اعتماد نیست.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به آغاز ایام عزاداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: عزاداری امام حسین (ع) دارای ثوابی بی نهایت است.

وی با بیان اینکه سعی کنیم عزای امام حسین (ع) را مفصل و با عظمت برگزار کنیم، گفت: هیأت های عزاداری جلسات عزای امام حسین (ع) را بدون منبر برگزار نکنند و از یک عالم دینی و دین شناس برای تبیین اهداف قیام عاشورا بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر حفظ حرمت ایام محرم بر اتحاد و انسجام هيأت های عزاداری و برگزاری با عظمت عزای امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: چهره شهر به گونه ای باید باشد که همه بانند که تفکر حسینی در این شهر حاکم است.

وی با بیان اینکه در ایام محرم از شعارهای انقلابی بهره ببریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با الگو گیری از مکتب حسینی و اعتلای دین اسلام شکل گرفت و هدف آن استواری و تداوم ارزش های قیام امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به قرار گیری در هفته امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل محوری و اساسی دین اسلام است، حضرت اباعبدالله (ع) نیز هدف خود اصلاح امت نبی مکرم اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می داند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به صراحت قیام خود را امر به معروف می داند، ادامه داد: امام حسین (ع) برای کسب حکومت قیام نکرد، امروز نیز نباید از این فریضه الهی که محوری است غفلت کرد چرا که از واجبات مسلم اسلام است.

امام جمعه ارومیه از ویژگی های مؤمنان را عمل به دستورات الهی و برپا کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: مؤمن باید دارای جاذبه و دافعه باشد و نسبت به منکرات در جامعه از خود حساسیت نشان دهد.

وی با اشاره به قرارگیری در هفته دفاع مقدس، گفت: در ۲۶ شهریور ماه سال ۵۹ صدام قطعنامه الجزایر را پاره کرد و در ۳۱ شهریور تجاوز خود را به ایران آغاز کرد و جنگ به این ترتیب آغاز شد به طوری که بعث از پشتیبانی جهانی برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی با تمسک به مکتب حسینی توانستیم در برابر دشمنان بایستیم، ادامه داد: به فرمان امام راحل مردم در برابر رژیم بعث عراق ایستادند و ۸ سال مقاومت کردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: این روز را تبریک می گوییم و امید است در تربیت دینی و علمی جوانان و نوجوانان موفق عمل کنیم و نسبت به تربیت دینی حساس باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا و توهین به ملت  ایران، ابراز داشت: عملکرد ایران و آمریکا را بررسی کنیم و تاریخ را گواه بگیریم، جای جای تاریخ گواه جنایات آمریکا و خون ریزی در اقصی نقاط جهان است، ژاپن، ویتنام، عراق و دیگر کشورها قربانی سیاست های شوم آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است و اعتماد به آن جر خسران سودی نخواهد داشت، ادامه داد: خود اندیشمندان و فعالان فرهنگی آمریکا به چهره جنایت کار آمریکا اعتراف دارند و می گویند که سفیدی های پرچم آمریکا باید به رنگ سیاه مبدل شود تا چهره سیاه آمریکا برای همه مشخص باشد، امروز نشانه های سقوط آمریکا پدیدار می شود./۸۵۴/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات