۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۶۲۰
آیت الله طبرسی:

آرمان های عاشورایی به یک ارزش متعالی در جهان تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فرهنگ حسینی مرز نمی شناسد، گفت: امروز هر انسان آزاده با هر نژاد و فرهنگی در عزای امام حسین(ع) شرکت می کند و به عزاداری می پردازد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از امروز در مراسم عزاداری حسینی که با حضور جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی در ساری برگزار شد با اشاره به این که امروز همه کشورعطر و بوی عاشورا به خود گرفته است، گفت: باید از این ماه با عظمت در جهت حفظ دین و گسترش اسلام ناب در جامعه بهره گیریم.

وی با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) هر سال پرشور و پررنگ تر از سال گذشته برگزار می شود، افزود: این درحالی است که دشمنان اسلام شبانه روزی برای خاموش کردن نور اهل بیت(ع) در جامعه نقشه می کشند و توطئه های می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که هیچ قدرتی نمی تواند نور اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان را در جامعه خاموش کند، تصریح کرد: حضور پر شور مردم به ویژه نسل جوان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نشان از عشق و دلدادگی عموم جامعه به ویژه جوانان به اهل بیت(ع) است.

آیت الله طبرسی با بیان این که سیره اهل بیت(ع) برای کشورمان عزت و عظمتی وصف ناپذیر پدیده آورده است، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه پرچم اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در دنیا یک عظمت خاصی دارد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به این که دشمنان اهل بیت(ع) هیچ گاه دست از دشمنی و توطئه علیه دین و اهل بیت(ع) بر نداشته و نخواهند داشت، تصریح کرد: با گذشت قرن ها از حادثه عاشورا، اما همچنان یزیدیان زمان برای خدشه دار کردن و نابودی اسلام ناب لحظه ای از تلاش خود فروگذار نمی کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمن دین و عزاداری امام حسین(ع) را سد محکمی در برابر توطئه ها و نقشه های شوم خود در جوامع اسلامی می داند، گفت: دشمن برای انحراف در مسیر عزاداری حسینی دست به اقدامات بسیار زیادی زده، اما به برکت اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان همه اقدامات آنها نقش برآب شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام حسین(ع) و سیره متعالی آن شخصیت بی نظیر جهان در افکار و عقاید ملت ها نهادینه شده است، تصریح کرد: وقتی قلب و دل ما حسینی باشد دشمن با هر میزان سرمایه گذاری و قدرت هم نمی تواند بر ما سیطره پیدا کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز فرهنگ عاشورا در بسیاری از کشورهای جهان نهادینه شده و ملت های آزادی خواه جهان از این فرهنگ متعالی نهایت بهره برداری را می کنند، بیان داشت: همه تلاش نظام سلطه جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ عاشورا در کشورهای جهان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فرهنگ حسینی مرز نمی شناسد، خاطرنشان کرد: امروز هر انسان آزاده با هر نژاد و فرهنگی در عزای امام حسین(ع) شرکت می کند و به عزاداری می پردازد و این نشان دهنده این است که فرهنگ حسینی فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملیتی است.

امام جمعه ساری با بیان این که عده ای تلاش کردند تا برای جلوگیری از فرهنگ حسینی در جهان، امام حسین(ع) را تنها برای یک کشور و یا دین و آیین معرفی کنند، افزود: امروز می بینیم که انسان های بسیاری در کشورهای مختلف با دین و آیین های مختلفی برای امام حسین(ع) اشک می ریزند و عزای امام حسین(ع) اندوهگین هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امام حسین(ع) در قلوب ملت های جهان جا گرفته است، تصریح کرد: امروز آرمان های عاشورایی به یک ارزش متعالی در جهان تبدیل شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که فرهنگ عاشورا برای ما عظمت خاصی خلق کرده است، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه بهره گیری از فرهنگ ناب عاشورا 38 سال است که در برابر توطئه های متعدد دشمنان با اقتدار ایستاده و از اسلام ناب دفاع و حراست می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر را بهره گیری مناسب از فرهنگ حسینی عنوان کرد و افزود: امروز نیز تنها راه بقا و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن معارف عاشورایی در داخل و خارج است.

امام جمعه ساری با بیان این که امام حسین(ع) با خون پاک خود و یاران باوفایشان آینده اسلام ناب را تضمین کردند، گفت: اگر قیام حسینی نبود امروز از دین و اسلام ناب در جامعه خبری نبود و ما باید قدردان آن امام همام و مبلغان نهضت عاشورا در قرون مختلف باشیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که راه امام حسین(ع) باید الگوی راهبردی همه ما باشد، افزود: در سایه تلاش‌های ارزنده نیروی انتظامی بوده که مردم امنیت، آرامش و آسایش دارند و اگر این تلاش‌ها به قصد تقرب باشد ثوابی عظیم و اخروی دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که درخت نبوت و شجره طیبه رسالت دو شاخه دارد یک شاخه زرین و سبز و یک شاخه ارغوانی و سرخ، گفت: امام حسن و امام حسین (ع) در زمان‌های خود در امتداد و مطابق با حرکت و سیره جد بزرگوارشان برای زنده نگه داشتن دین اسلام حرکت کردند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قیام و نهضت امام حسین برگرفته از نهضت امام حسن(ع) بود، ادامه داد: امام حسن (ع) سالار شهیدان هر دو در این راه بر اساس مقتضیات زمان مال، جان، فرزند و اهل بیت خود را فدا کردند تا دین جدش رسول الله تکمیل شود./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات