بُعد دینی، نخستین بُعد نظارتی والدین است

حجت الاسلام یدالله دهقان شادکامی مدیر حوزه علمیه آقاضیاء الدین اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال ابعاد نظارتی والدین بر فرزندان، با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: " فرزند سه حق بر گردن والدین دارد: نام نیکو، فراهم آوردن امکانات ازدواج و آموختن دین،" بیان کرد: نظارت والدین باید نظارتی دینی باشد زیرا اولین بعد نظارتی والدین، بعد دینی است.
مدیر حوزه علمیه آقاضیاء الدین اراک افزود: فرزندان باید در خانواده از لحاظ عاطفی نیز غنی شده تا در مدرسه و جامعه در اینگونه مسائل کمبودی احساس نکنند زیرا مسائل عاطفی دومین بعد نظارتی والدین بر فرزندان است.
حجت الاسلام دهقان شادکامی اضافه کرد: مهارت ارتباط، برخورد و مکالمه از جمله مهارت های اجتماعی است که باید از سوی خانواده ها به فرزندان آموزش داده شده و نظارتی دقیق بر این مسئله صورت گیرد.
مدیر حوزه علمیه آقاضیاء الدین اراک با اشاره به اهمیت نظارت دقیق خانواده ها، تصریح کرد: خانواده ها باید نظارتی دقیق و برنامه ریزی شده بر فرزندان خود داشته باشند زیرا غفلت آنان سبب گمراهی فرزندان می شود.
تاثیر تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان
حجت الاسلام دهقان شادکامی ضمن بیان خطرات فضای مجازی و تهدیدات دشمنان اسلام، تاکید کرد: امروزه آسیب های بسیاری متوجه نسل جوان جامعه اسلامی است که نظارت والدین باید همه جانبه و بسیار دقیق در راستای پیشگیری از این آسیب ها باشد.
مدیر حوزه علمیه آقاضیاء الدین اراک در پاسخ به سوال تاثیر تفکر دینی معلمان بر دانش آموزان، ابراز کرد:دانش آموزان با الگوگیری از معلمان خود، مطابق رفتار و کردار آنان رفتار می کنند که این موضوع نشانگر اطاعت کامل داشن اموزان و اثرپذیری بالای آنان است.
تفکر دینی معلمان سبب هدایت دانش آموزان
حجت الاسلام دهقان شادکامی اضافه کرد: تفکر دینی معلمان سبب هدایت دانش آموزان به راه راست می شود زیرا یک معلم با تفکر دینی، تحصیل علم را برای دانش آموزان خود به عنوان راهکاری در رسیدن به کمال و دوری از نقص بیان می کند.
مدیر حوزه علمیه آقاضیاء الدین اراک در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط خانواده و آموزش و پرورش، گفت: انجمن های اولیا و مربیان در سال 1316 از فرانسه در راستای ایجاد ارتباط بین خانواده و مدرسه وارد ایران شد که اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می دهد./842/ت۳۰۲/ب۲