۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۵۳۱۷۸۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه:

تولي اهل بيت و تبری از دشمنان ائمه ملاك سنجش رشد انسان است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه با بيان اينكه ملاك سنجش رشد و تعالي انسان و جامعه تولي اهل بيت و تبری از دشمنان ائمه است، گفت: انسان رشد یافته بايد میل و نفرت خويش با اهل بیت را تنظیم کند.
حجت الاسلام اسماعيل شجاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام اسماعيل شجاع، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه امشب در جمع عزادارن فاطميه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) شهرك وليعصر این شهرستان با اشاره به رواياتي از امام صادق(ع)، اساس دین را محبت اهل بیت دانست و گفت: اين عمل از فروعات دين است و داراي اهمیت بسزايي است.

وي دوست داشتن اهل بیت(ع) را برتر از هر عبادتي برشمرد و اضافه كرد: پرسيدن ميزان محبت به اهل بيت جزء اولين سؤالاتي است كه روز قيامت از بندگان پرسيده مي شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه به استناد به حديث ديگر از امام صادق(ع) دوستان اهل بيت را سه گروه معرفي كرد و افزود: عده اي اهل بيت را فقط در ظاهر دوست دارند و گروه ديگري که در باطن دوست دارند اما آن را بروز نمي دهند و سرانجام برخي كه خاندان پيامبر(ص) را هم در ظاهر و هم در باطن دوست دارند كه يقيناً دوستان درجه یک آل الله هستند.

وي گروه اول را کم مرتبه ترين دوستان اهل بيت عنوان كرد و ادامه داد: اين گروه همانند شاهان، اهل بيت را به ظاهر دوست دارند اما در باطن با ايشان نيستند.

خطيب فاطميه فيروزكوه در تشريح حالات گروه دوم و سوم ابراز كرد: اين گروه كه از گروه قبلي قوي تر هستند اهل بيت را در باطن دوست داشته اما آن را اظهار نمي كنند در صورتي كه دوستداران واقعي ائمه کسانی هستند که هم در عيان و هم در نهان آنها را دوست دارند.

وي ملاك سنجش رشد و تعالي انسان و جامعه را تولي و تبري اهل بيت اعلام كرد و گفت: انسان رشد یافته بايد میل و نفرت خويش با اهل بیت را تنظیم کند، انساني رشد مي‌كند و جامعه ای تعالی پيدا می‌كند که ولايت و محبت خودش با خاندان رسول الله(ص) را هماهنگ کند.

حجت الاسلام شجاع در تبيين محبت ارزشمند، تصريح كرد: محبتی ارزش دارد که از گوشه قلب انسان فوران کند و موجب معرفت خدا و اهل بیت شده و در رفتار انسان تأثیر بگذارد.

وي در پايان تأكيد كرد: بر همین اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با دوستی و معرفت اهل بيت عجین شده است./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات