۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۳۹۹
آیت الله مظاهری:

یهودیان جامعه جهانی را به آشوب کشانده اند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یهودیانی که در حال حاضر دنیا را به آشوب کشانده اند قول دادند که به دین اسلام کاری نداشته باشند و زیر پرچم اسلام زندگی کنند و دین خودشان را داشته باشند ولی به قول خودشان وفا نکردند و حدود ۸۴ جنگ بر سپاه اسلام وارد کردند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: ریشه انکار حق از سوی برخی از مردم، حبّ دنیا است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و پنجاه و نهم که می فرماید«إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتَابِ أُولَئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَیَلْعَنُهُمُ اللاعِنُونَ» افزود: بحث این آیه مربوط به کتمان حق بعد از داشتن یقین به موضع حق است؛ کتمان کردن حق مراتبی دارد که قصد دارم راجع به آن مطالبی را بیان کنم.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: یکی از مراتب کتمان که مُراد این آیه نیز هست، کتمان اسلام است؛ برخی از افراد با وجود این که به حق بودن اسلام یقین دارند ولی به سبب داشتن حبّ ریاست که منشأ آن دنیا پرستی است، اسلام را انکار می کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: این آیه به یهودیان و کفار صدر اسلام که در حجاز ساکن بودند، اشاره دارد؛ از پیامبر(ص) حدود 12 هزار معجزه نقل شده است که بالاترین و مهم ترین معجزاتشان قرآن است تا جایی که پیامبر(ص) در مواجهه با کفار برای تحریص کردن آن ها، از آن ها دعوت به تحدی می کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در زمان مبعوث شدن پیامبر(ص) در حجاز مسابقه بلاغت و فصاحت بین فصیحان و بلیغان برگزار می شد ولی هیچکدام از عرب ها توانایی آوردن یک سوره مانند قرآن را نداشتند.

وی با بیان این که خودِ اعراب مخالف به معجزه بودن قرآن یقین داشتند، اظهار کرد: ریحانة الادب یکی از بزرگان اعراب در زمینه فصاحت و بلاغت محسوب می شد، روزی این شخص از کنار مسجد الحرام رد می شد که صدای بسیار زیبای قرآن از لسان مبارک پیامبر(ص) را شنید و متوقف شد، سپس نزد سران کفار قریش آمد و با بیانی فصیح گفت، قرآن همچون یک درخت تنومند است که میوه های شیرینی دارد، شاخه های این کتاب آنچنان با صلابت هستند که هیچ کس در فصاحت و بلاغت نمی تواند مثل آن را بیاورد.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: کفار قریش از شنیدن چنین سخنانی از زبان ریحانة الادب نگران شدند و از این که به اسلام گرایش پیدا کند، بسیار مضطرب شدند، به همین سبب ابوجهل مأمور شد تا نزد او برود و جویای حال او شود؛ ابوجهل بلافاصله بعد از این که ریحانة الادب را ملاقات کرد به او گفت، شنیده ام می خواهی مسلمان شوی و بدین واسطه او را فریب داد؛ کفار جلسه ای برپا کردند تا برای خاموش کردن نور قرآن برنامه ریزی کنند، هر کسی نظری داد ولی در مجموع نظر ریحانة الادب مبنی بر این که به پیامبر(ص) تهمت جادوگری بزنند نزد همگان پذیرفته شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: با ورود پیامبر(ص) به مدینه یهودیان پرچم مخالف را برافراشتند و خطاب به پیامبر(ص) عرضه داشتند، تو پیامبر نیستی، پیامبر(ص) نیز فرمودند من پیامبر هستم و این قرآن معجزه من است؛ یهودیانی که در حال حاضر دنیا را به آشوب کشانده اند قول دادند که به دین اسلام کاری نداشته باشند و زیر پرچم اسلام زندگی کنند و دین خودشان را داشته باشند ولی به قول خودشان وفا نکردند و حدود 84 جنگ بر سپاه اسلام وارد کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان دعا کرد: امیدوارم این صفت لجاجت و حق ناپذیری در وجود ما رسوخ نکند که موجب بیچارگی است./867/پ201/ب1

ارسال نظرات