۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۳۳۹۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران:

هیأت‌های مذهبی باید پایگاهی برای بصیرت افزایی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه هیئات باید پایگاه فرهنگی و بصیرت افزایی در جامعه باشند، گفت: هیئات با ورود به فضای مجازی می‌توانند به شبهات پاسخ داده و با نشر معارف دینی با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند.
سید ناصرالدین نوری زاده، معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز در جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره فعالیت شوراهای هیات های مذهبی استان تهران که در اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) زینت آسمان‌ و زمین است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) فرمودند: امام حسین(ع) در آسمانها بلند مرتبه‌تر از روی زمین است، ایشان چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت هستند.

حجت الاسلام نوری‌زاده خدمت به دستگاه امام حسین(ع) را توفیق و عنایت الهی دانست و اظهار داشت: ما در زیارت عاشورا از خداوند متعال می‌خواهیم "بارالها؛ ما را در دنیا و آخرت با امام حسین(ع) همراه کن و حیات و ممات ما را حیات و ممات پیامبر(ص) و اولیای الهی قرار ده" این همراهی به انسان عزت و شرافت می‌بخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: منظور از حیات طیبه، زندگی ظاهری دنیا نیست بلکه ملاک حیات معنوی است و این حیات تنها با عمل صالح کسب می‌شود. اطاعت و تبعیت از دستورات و سیره اهل بیت(ع) حیات ما را احیا می‌کند بنابراین ما باید از این فرصت عظیم که خداوند در دنیا نصیب ما کرده بهترین بهره را ببریم.

وی هیئات مذهبی را از مهمترین مراکز مذهبی در جامعه بیان کرد و گفت: هیئات مذهبی می‌توانند نقطه اتصال مردم با مساجد، روحانیت، مبلغان، مادحین، معارف الهی و قرآن کریم باشند بنابراین هیئات مذهبی تاثیر فرهنگی عظیمی می‌توانند در کشور داشته باشند.

حجت الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه 92 هزار هیات مذهبی در کل کشور به برگزاری مجالس مذهبی مشغول هستند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 18 هزار هیات مذهبی در استان تهران فعالیت دارند که یک ظرفیت خوب و بی بدیل فرهنگی به شمار می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران مخاطب شناسی و ارائه محتوا را یکی از وظایف مهم هیئات مذهبی در جذب جوانان و اثر بخشی در جامعه بیان کرد و گفت: فعالیت هیئات مذهبی در راستای شعائر دین صورت می‌پذیرد. هیئات باید کلاس و پایگاه فرهنگی و بصیرت افزایی باشند و با ورود به فضای مجازی به شبهات پاسخ داده و با نشر معارف دینی به جد با آسب‌های اجتماعی مقابله کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی می‌توانند با نشر معارف دین با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فساد، فحشا، منازل غیر مستقل مقابله کنند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات