۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۵۲۹۲
اربعین؛

قدم برداشتن در راه حق رمز ماندگاری اربعین است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با اشاره به رمز ماندگاری نهضت عاشورا گفت: قدم برداشتن امام حسین(ع) در راه حق رمز ماندگاری نهضت عاشورا است.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین آثار و برکات فراوانی در پی دارد.

وی با بیان اینکه ازجمله آثار برگزاری پیاده روی اربعین معرفی کردن شیعه در سراسر جهان است، افزود: حضور شیعیان در پیاده روی اربعین اقتدار و عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان می کشاند، شیعیان و مسلمانان سراسر جهان با حضور در پیاده روی اربعین اعلام می کنند که مقابله با ظلم ادامه دارد.

حجت الاسلام گودرزی تقویت معنویت بین نسل جوان را از دیگر برکات حضور در مراسم پیاده روی اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: این حضور موجب گرایش جوانان به سمت ارزش های دینی و حرکت به سمت خوبی ها می شود و این مهم موجب کاهش گناه در جامعه می شود.

وی با اشاره به حضور مسلمانان سراسر جهان در همایش پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: این حضور آثار مثبتی در پی دارد و سبب تبیین و ترویج فرهنگ و مذهب شیعیان می شود، حضور در پیاده روی اربعین حسینی تجلی عشق و ایثار است.

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: قدم برداشتن امام حسین(ع) در راه حق رمز ماندگاری نهضت عاشورا است، قیام امام حسین(ع) برای تحقق حق و مقابله با باطل بوده است و امروز نیز مسلمانان با شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باری دیگر با آرمان های امام شهدا بیعت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رمز دیگر ماندگاری قیام امام حسین(ع) پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در قالب خطبه و دعا بود، امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز احیای این مهم حیات جامعه را در پی دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد در ادامه با بیان اینکه اربعین درس های فراوانی در پی دارد، بیان داشت: درس هایی که می توان از نهضت حسینی گرفت، برپایی حق و پیروزی خون بر شمشیر است.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به حضور و استقبال مردم به ویژه نسل جوان در مراسم پیاده روی اربعین عنوان داشت: حضور گسترده مردم در همایش پیاده روی اربعین حسینی پیام ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم را به گوش جهانیان می رساند./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات