۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۵۵۰۶
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

پیاده‌روی‌های مذهبی اثرات تربیتی مهمی در لایه‌های درونی جامعه دارد

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه سفرهای مذهبی و معنوی اثرات تربیتی در لایه‌های درونی جامعه دارد، گفت: باید همه دستگاه‌ها با هر آنچه در توان دارند برای خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر رضوی وارد عرصه شوند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی آیین پیاده‌روی 28 صفر، اظهار کرد: پیاده‌روی ۲۸ صفر باید هدفمند شود و تمام دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این دستگاه‌ها نیروی انتظامی است که حضورش در تمام کشور محسوس بوده و حضور این نیروهای خدوم در این ایام هم می‌تواند امنیت و آرامش را برای زائران همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و استفاده از این ظرفیت، اضافه کرد: فاصله خراسان شمالی تا مشهد قابل‌توجه است و باید با توجه به این نکته خدمات‌دهی مناسبی را برای عاشقان حرم رضوی مهیا کنیم تا سختی سفر کمی برای آنها هموار شود.

وی با بیان اینکه این سفرهای مذهبی و معنوی اثرات تربیتی در لایه‌های درونی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌ها با هر آنچه در توان دارند برای خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر رضوی وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی، به فعالیت‌های این نهاد با محوریت دانش آموزان و نوجوانان پرداخت و اظهار کرد: آموزش قران با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی باید سرلوحه برنامه دانش آموزان باشد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که بیشتر با قرآن مأنوس هستند از آرامش روانی بیشتری برخوردار بوده و در معرض خطرات کمتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: در این راستا باید مسجد قطب برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شود و محلی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهه‌های اعتقادی دانش آموزان باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که به‌صورت مستمر در کلاس‌ها حضور دارند تا پایان سال می‌توانند قران کریم را با تجوید و ترتیل فرا گیرند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات