۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۳۵۵
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان همدان تشریح کرد؛

فعالیت های نهاد اوقاف و امور خیریه استان همدان در اربعین حسینی

حجت الاسلام کاروند با اشاره به فعالیت موکب های نهاد اوقاف و امور خیریه استان همدان در اربعین حسینی گفت: تمامی هزینه های موکب ها غیر دولتی بوده و از محل نیت واقفان و خیران تامین می شود و حتی نیروهایی که در این موکب ها فعالیت می کنند همه مردمی بوده و با هزینه خود ویزا تهیه کرده اند.
محمد کاروند

حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، از فعالیت های این سازمان در اربعین حسینی خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان 6 موکب را از محل اجرای نیت واقفان و خیران برپا کرده است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که استان همدان یکی از راه های ارتباطی زائران به کربلای معلی است 5 موکب فعال در استان همدان در حال فعالیت است و یک موکب در خیابان شهدای کربلای معلی برای تکریم زائران حسینی راه اندازی شده است.
حجت الاسلام کاروند گفت: مکان های موکب های استان همدان به ترتیب شامل مسجد روعان، مجتمع فدک 1 و 2 واقع در اتوبان کربلا، حسینیه کوئینیها واقع در ورودی شهر همدان و موکب گردنه اسد آباد است.
وی در ادامه افزود: لازم به ذکر است که تمامی هزینه های موکب ها غیر دولتی بوده و از محل نیت واقفان و خیران تامین می شود، حتی نیروهایی که در این موکب ها فعالیت می کنند همه مردمی هستند و حتی کسانی که در موکب کربلا فعالیت می کنند با هزینه خودشان ویزا تهیه کرده اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بالغ بر 15000غذای گرم روزانه در موکب حضرت فاطمه زهرا(س) کربلا در سه وعده بین زائران تقسیم می شود و همچنین میان وعده هایی همچون سوپ، میوه و خوار و بار نیز در بین زائران تقسیم می شود، از دیگر خدمات این موکب ها در اختیار گذاشتن آب گرم و پتو در بین زائران است.
وی ادامه داد: بالغ بر 11000 جفت کفش که هزینه آن از سوی یکی از خیران پرداخت می شود در بین زائران در کربلا تقسیم می شود و همچنین تعداد قابل توجهی لباس نیز در بین زائران تقسیم می شود.
حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: 130 هزار وعده غذا در موکب کربلا و 80 هزار وعده غذا در موکب های استان را پیش بینی کرده ایم و موکب های این سازمان تا 5 روز بعد از اربعین آماده پذیرایی از زائران امام حسین(ع) هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی اتفاقی عظیم است، این اتفاقی طبیعی نیست و معجزه ای است که در دلها رخ داده است، از این رو فعالیت در این اجتماع که زمینه ساز ظهور است اهمیت بالایی دارد./
۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات