۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۳۶۵۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تسخیر لانه جاسوسی ماهیت استبدادی آمریکا را به جهانیان اثبات کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ۱۳ آبان دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ماهیت استبدادی و استکباری این کشور را برای جهانیان آشکار کردند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به فریبکاری‌های رژیم آمریکا و دخالت‌های آنان در کشور ایران اظهار داشت: در ۱۳ آبان مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند در ۱۳ آبان دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راه‌پیمایی کردند و در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانهٔ جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی حقی است که به اتباع بیگانه داده می‌شود و آنها را از شمول قوانین کشور مصون و مستثنا می‌کند؛ درواقع در صورت ارتکاب جرم در خاک کشور، دولت میزبان حق محاکمه آن مجرم را ندارد، کاپیتولاسیون ریشه در استعمار دارد و کشورهای استعمارگر این قانون را به کشورهای ضعیف تحت سلطه تحمیل می‌کردند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: مردم دنیا به‌ویژه همسایه‌های ایران باید با دید باز به رویکردهای ددمنشانه آمریکا تفکر بکنند؛ زیرا کاپیتولاسیون ریشه در استعمار دارد.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را افشای استبدادی آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجویان پیرو خط امام (ره) با بیداری و هوشیاری کامل در مقابل دسیسه‌های آمریکا ایستادگی کردند و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بار دیگر دست آنان برای ملت ایران رو شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به‌سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزها و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به‌سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت.

وی در خاتمه خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: شما دانش آموزان با بصیرت و حرکت در مسیر الهی می‌توانید در آینده کشور را با رشد چشمگیری حرکت دهید؛ زیرا آمریکا با ترور شخصیت‌های علمی و فرهنگی می‌خواهد کشور را عقب نگه دارد و خود بر مردم حکومت کند؛ اما باید بداند که ملت ایران با حرکت در مسیر حسین بن علی (ع) زیر هیچ با زوری نخواهد رفت و آزادی را با خون خود به دست آورده و از آن نیز حفاظت می‌کند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات