۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۷۱۲۴
امام جمعه بابل:

مراسم پیاده روی اربعین حسینی باشکوه ترین تجمع در تاریخ است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مراسم پیاده روی اربعین حسینی را در سطح جهان حرکتی بی نظیر بیان کرد و گفت: هیچ اجتماعی در روی زمین با عظمت تر و باشکوه تر از اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی نیست و نظیر این اجتماع بزرگ انسانی تاکنون دیده نشده است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امشب در مراسم شب اربعین حسینی در شهرستان بابل با بیان اهمیت زیارت اربعین، گفت: زیارت اربعین در امتداد زیارت جابر انصاری است که به عنوان نخستین زائر قبر مطهر سیدالشهدا(ع) آداب زیارت آن حضرت را به جا آورد و وارد کربلا شد.

وی با اشاره به شکل گیری مراسم بزرگ زیارت اربعین و پیاده روی میلیون ها عاشق سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: زیارت اربعین و پیاده روی به سوی مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) درسال های اخیر با اراده الهی بوی مهدویت و انتظار فرج گرفته است و کم کم به عنصر قدرتمند و گسترده در سطح جهانی تبدیل می شود.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبییا(ص) وحدت و انسجام جامعه برای انتظار فرج امام عصر(عج) را از مقدمات ظهور بیان کرد و اظهار داشت: امام زمان(عج) در خطابه ای به شیخ مفید یکپارچگی میان جامعه اسلامی و شیعیان را موجب تسریع در امر فرج بیان می کند و خوشبختانه در سالیان اخیر این وحدت با محوریت سیدالشهدا(ع) محقق شده است.

وی ادامه داد: هیچ اجتماعی در روی زمین با عظمت تر و باشکوه تر از اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی نیست و نظیر این اجتماع بزرگ انسانی تاکنون دیده نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که حرکت های عظیم و توفنده مراسم اربعین حسینی در سطح جهان حرکتی کم نظیر در تاریخ بشریت است، گفت: مراسم بزرگ اجتماع اربعین حسینی موجب شکل گیری  شبکه های گسترده ای از خدمت به زائران و موکب ها از سراسر دنیا در این مراسم شده است و شاهد راه اندازی موکب های خدمت رسانی از ملیت ها و کشورهای مختلف در مسیر پیاده روی هستیم.

وی افزود: صدای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا(ع) در سطح جهان بعد از حدود 1400 سال قوی تر از گذشته به گوش جهانیان می رسد و عاشقان امام حسین(ع) با سر دادن لبیک یا حسین خود را به کربلا می رسانند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به تبیین قیام سیدالشهدا(ع) و نقش پیام رسانی این واقعه توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، تصریح کرد: رسالت محبان و شیعیان امام حسین(ع) بلند کردن و اطلاع رسانی از هدف های قیام سیدالشهدا(ع) به جهانیان است که مهمترین آن مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل استکبار و انحراف محسوب می شود.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم در پیام رسانی عاشورا استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه رسانه به ویژه در شبکه های اجتماعی محسوب می شود که پادزهری قوی در مقابل دشمنان اسلام برای عدم پوشش خبر و اطلاع رسانی از حقیقت مراسم پیاده روی اربعین است.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) مکتبی را بنا گذاشت که پیروزی خون را در برابر شمشیر و حق را در برابر باطل به اثبات رساند و قیام سرخ کربلا الگوی بسیاری از حرکت های آزادیخواهانه و مبارزه با استکبار و ظلم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقدیر از حمایت ها و کمک های مردم بابل از ستاد اربعین حسینی شهرستان بابل، گفت: شهرستان بابل در سه حوزه اصلی اسکان، پذیرایی و درمان زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا و همچنین با برپایی موکبی  بزرگ در شهر کربلا خدمات گسترده را با کمک های مردمی به زائران سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین ارائه کرده است.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه روز چند هزار نفر از زائران حسینی در موکب های شهرستان بابل مورد اسکان، پذیرایی و درمان قرار می گیرند و این مهم با عنایت ویژه مردم مردم و عاشق اهل بیت(ع) شهرستان بابل محقق شد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات