۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۳۸۱۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تشریح کرد؛

فعالیت های تبلیغات اسلامی استان همدان در اربعین حسینی

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به فعالیت های تبلیغات اسلامی همدان در ستاد اربعین استان همدان گفت: تبلیغات اسلامی استان همدان مسؤولیت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان را عهده دار بود.
حجت الاسلام دشتکی مدیر تبلیغات اسلامی همدان

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیان داشت: تبلیغات اسلامی استان همدان در ایام اربعین حسینی در دو بخش درون استانی و برون استانی فعالیت داشته است.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی 800 نفر مبلغ به اقصی نقاط استان همدان اعزام شد و در 1400 مسجد استان و 1800 هیئت برنامه عزاداری اعم از سخنرانی، مرثیه سرایی و گفتمان دینی برگزار شد.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به برگزاری ایستگاه های صلواتی درون استانی برای زائران اربعین حسینی اظهار داشت: 27 ایستگاه صلواتی در استان ویژه زائران اربعین حسینی با حضور مبلغان در سطح استان برپا شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های تبلیغات اسلامی همدان در ستاد اربعین استان همدان مطرح کرد: تبلیغات اسلامی استان همدان مسؤولیت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان را عهده دار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان همدان فعالیت هایی همچون همایش آموزش مبلغان، مداح ها و مسؤولان هیات مذهبی را در راستای آموزش فرهنگ اربعین انجام داد.

وی در ادامه افزود: این کمیته در راستای ترویج فرهنگ غنی اربعین و فضیلت پیاده روی روز اربعین حسینی به تبلیغات محیطی همچون چاپ پوستر فرهنگی، بنر ها و پلاکارد هایی با مضامین فلسفه اربعین حسینی در محیط شهر های استان انجام داده است.

حجت الاسلام دشتکی از تاسیس 25 هیئت خادمان زوار اربعین در استان همدان خبر داد و گفت: این هیات با هدف سامان دهی و سازماندهی نذورات مردمی برای زوار اربعین حسینی در داخل و سایر استان های همجوار تاسیس شده است.

وی در پایان گفت: اعزام 10 مبلغ در 10 موکب برپایی در کشور عراق به مدت 10 روز، تهیه بروشور آموزرشی مشتمل بر محتوی علمی و مکان موکب های ایرانی در عراق و طرح نایب الزیاره شدن زوار اربعین به نیابت شهدای استان از فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین همدان به شمار می رود./979/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات