۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۷۱۵
حجت الاسلام رزاقی تأکید کرد؛

ضرورت تشریح، تألیف و تبیین وجوه زندگی ائمه معصومین

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اهل بیت(ع) دو زندگی دنیایی و غیر دنیایی داشته اند، بر تشریح، تألیف و تبیین وجوه زندگی معصومین(ع) تأکید کرد.
عزیزالله رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله رزاقی امروز در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، اظهار داشت: اهل بیت پیامبر(ص) از آن جهت که یادگاران و اوصیای ایشان هستند و با توجه به امامت که آخرین مرحله ترقی بشر است، جایگاه والایی دارند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر جا که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لب به سخن بگشایند، دیگران حق سخن گفتن ندارند؛ اگر همه عالم را بگردید، همانند حضرت محمد(ص) و اهل بیت مطهر ایشان را نخواهید یافت.

وی ادامه داد: هر انسانی با محبوب خود محشور خواهد شد و کسی که حب اهل بیت(ع) را در سینه داشته باشد، مطاع خوبی برای آخرت خود آماده کرده است؛ اگر کسی دست نیاز به سمت اهل بیت(ع) دراز کند، یقین داشته باشد که دست خالی برنخواهد گشت.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود، افزود: یکی از تابلوهای زیبا در زمینه معرفی سیمای امام مجتبی(ع)، روایت ولادت ایشان است؛ امام حسن(ع) در حالی به دنیا آمدند که پاک و پاکیزه و مشغول به تسبیح حضرت حق بوده و در حال تلاوت قرآن کریم به دنیا آمدند.

وی تأکید کرد: این نکته از اسرار آموزه های دینی است که یک نوزاد بدون هیچ گونه آموزشی، قرآن بخواند؛ در زمان کودکی امام هادی(ع) نیز مطلبی در این زمینه وجود دارد که بنی عباس پیرمردی 70 ساله را برای آموزش حضرت فرستادند و این پیرمرد بعد از 6 ماه گفت، وای بر شما ایشان شاگرد من نیست بلکه استاد و امام من است و پس از آن هم شیعه شد.

حجت الاسلام رزاقی با بیان اینکه اهل بیت(ع) پیش از اینکه پا به این دنیا بگذارند، فقیه بودند و با وحی آشنایی داشتند، تصریح کرد: موضوع حضور ائمه معصوم(ع) در یک حیات قبل از این حیات وجودی، مطلبی است که بسیاری از اهل سنت به این موضوع دسترسی و آگاهی ندارند و در این زمینه نوشته و تحلیل چندانی هم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اهل تحقیق و علما باید به این موضوع مهم بپردازند که اهل بیت(ع) دو زندگی دنیایی و غیر دنیایی داشته اند؛ اگر مخالفان اسلام و شیعه به زندگی ائمه اطهار(ع) پیش از تولد پی ببرند، دیگر هیچ موضوعی با این مهم قابل قیاس نخواهد بود و بسیاری از شبهه ها برطرف می شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: قرآن خواندن امام حسن مجتبی(ع) در هنگام تولد نشان از همان زندگی در نشئه دیگر دارد؛ این وجوه زندگی معصومین(ع) باید تشریح، تألیف و تبیین شود.

وی به آیه «تطهیر» اشاره کرد و گفت: درباره زنان پیامبر اسلام(ص) آیه ای نازل شد و تأکید داشت که آنها معصوم نیستید اما در جای دیگر آیه «تطهیر» درباره گروهی خاص نازل می شود که تصریح می کند اهل بیت پیامبر(ص) معصوم و طاهر هستند؛ از این دو آیه مشخص است که منظور از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چه کسانی هستند.

حجت الاسلام رزاقی در پایان اظهار داشت: فخر رازی درباره واژه «رجس» می گوید، چیزی که در آن خیر نباشد رجس است و این رجس از اهل بیت(ع) برداشته شده است؛ پس تمامی خیر و خوبی ها در اهل بیت(ع) جمع است و چیزی جز خیر در ایشان وجود ندارد./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات