۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۳۸۸۱۷
امام ‌جمعه دلگان:

توسعه فرهنگی، زیربنایی برای رشد دیگر قسمت‌های جامعه است

حجت الاسلام بامری با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی، زیربنایی برای رشد دیگر قسمت‌های جامعه است گفت: کتاب امری بسیار حیاتی و فرهنگی است که می‌توان از آن به عنوان حوزه توسعه زیربنایی یک جامعه نام برد.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: قرآن کریم با دارا بودن پاسخ تمام مسائل و نیازهای مادی و معنوی تمامی انسان‌ها در طول تاریخ، بهترین کتاب برای مردم بوده و می‌توان با گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره‌های معنوی فراوانی از آن برد.

وی با بیان اینکه تأثیر کتاب در صدور اندیشه و فکر، انکارناپذیر است اذعان داشت: برای تحقق فرهنگ کتاب‌خوانی باید به کتاب اهمیت داده و آن را به عنوان یک کالای تأثیرگذار فرهنگی و معنوی ارج ‌نهیم.

امام جمعه دلگان با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی، زیربنایی برای رشد دیگر قسمت‌های جامعه است خاطرنشان کرد: کتاب امری بسیار حیاتی و فرهنگی است که‌ می‌توان از آن به عنوان حوزه توسعه زیربنایی یک جامعه نام برد.

وی نقش کتابخانه‌های عمومی را در گسترش دانش و آگاهی‌های عمومی جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: وظیفه آحاد جامعه است که با استقبال از این مکان ارزشمند که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادهای کشورمان دارد به ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک کنند.

حجت الاسلام بامری در پایان با اشاره به وظایف مسؤولان در قبال ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تصریح‌ کرد: برقراری کتابخانه‌های سیّار در محله‌ها، عدم مانع تراشی برای ناشران جهت انتشار کتب مفید و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در تمامی استان‌ها از جمله وظایف مسؤولان این عرصه به شمار می‌رود./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات