۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۳۹۳۹۰
آیت الله مظاهری:

درایت رهبری و تدابیر سردار سلیمانی سبب نابودی داعش شد

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که پیروزی بر داعش ایرانی ها را محبوب دنیا کرد، گفت: درایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر سردار سلیمانی سبب نابودی داعش شد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با نابود کردن داعش محبوب دنیا می شود.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و هفتادم را که می فرماید«وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَیْنَا عَلَیْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ کَانَ آبَاؤُهُمْ لا یَعْقِلُونَ شَیْئًا وَلا یَهْتَدُونَ» را تلاوت کرد و افزود: آیه شریفه در قرآن به صورت های مختلفی تکرار شده است، مضمون آیه بیان می دارد، زمانی که قرآن به عنوان انزل الله نزد کفار مطرح می شود و به آن ها می گویند ایمان بیاورید، آن ها پاسخ می دهند که ما به قرآن ایمان نمی آوریم و بر دین پدران خود باقی می مانیم؛ قرآن به شدت چنین تقلیدی را مردود می شمارد.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: مسائلی که از دیگران دریافت می کنیم در سه دسته نقسیم بندی می شود؛ اولین قسم از دریافتی های انسان اقتباس است، انسان باید از روی درایت و عقل از دیگران مطالب را دریافت کند، یعنی خوبی ها را بگیرد و بدی ها را دفع کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که قرآن به اقتباس کنندگان آفرین گفته است، خاطرنشان کرد: ارتباط بین دو رفیق زمانی خوب است که رفیقان رفتارها و گفتارهای صحیح طرف مقابلشان را دریافت کنند و از رفتاری اشتباه دیگری اثر نپذیرند و اگر نمی توانند چنین باشند، ترک رفاقت بهتر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: اصل بر این است که انسان در امور مختلف تقلید نکند تقلید چون خداوند همه را عاقل و با شعور آفریده به همین سبب لازم است همه در همه امور به اجتهاد برسند، ولی به دلیل این که چنین چیزی امکان ندارد رجوع به متخصص در همه مواضع زندگی جریان پیدا می کند؛ مثلا نمی توانیم فرزند مریضمان را خودمان مداوا کنیم مگر این که پزشک باشیم؛ در مراجعه به مرجع تقلید نیز چنین امری جریان دارد.

وی ادامه داد: مراجعه به مراجع تقلید باید شبیه مراجعه به یک دکتر باشد و یعنی یک مقلد دقیقاً همه دستورات مراجع را مراعات کند، چرا که مراجع تقلید با هفتاد سال تلاش به جایی رسیده اند که می دانند و دیگران نمی دانند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که تقلید در هر چیزی وجود ندارد، ابراز کرد: تقلید در اصول اعتقادات جایز نیست پس همه انسان ها باید در حد خودشان بتوانند اصول دین را اثبات کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: نوعی تقلید این گونه است که عمل فرد بالاتر دقیقاً تکرار شود، مثل این که برای فرزندی از روی تلطف دست بزنند و فرزند نیز تکرار کند؛ این تقلید برای انسان بسیار خطرناک است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قارون های خلیج فارس در این دو روز جمع شده اند تا ببینند ارباب هایشان یعنی آمریکا و صهیونیست در رابطه با پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر داعش چه می گویند و آن ها نیز تکرار کنند.

وی ادامه داد: قارون های خلیج فارس به جای این که آفرین بگویند به رهبر معظم انقلاب، آفرین بگویند به سپاه و آفرین بگویند به سردار عزیز، سلیمانی که در راستای نابود کردن غده سرطانی دست نشانده اسرائیل غاصب چقدر عالی کار کردند، سخنان اربابانشان را تکرار می کنند.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: آمریکا گفته ایران در سوریه و عراق نفوذ کرده و باید جلویش را بگیریم عرب ها هم به جای این که خطاب به عربستانی ها بگویند ای سعودی های ناجنس مردم یمن با وبا و فقر و فلاکت در حال زندگی کردن هستند و چرا در این کشور نفوذ کرده اید، می گویند ایران در کشور سوریه و عراق نفوذ کرده است.

وی در پایان با بیان این که پیروزی بر داعش ایرانی ها را محبوب دنیا کرد، گفت: داعش پایان یافته و به شکرانه این نعمت بزرگ و برای این که باقیمانده آن ها نیز ریشه کن شوند، از خداوند و ائمه(ع) طلب استعانت می کنیم./867/پ201/ب1

ارسال نظرات