۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۶۲۶
حجت الاسلام اسماعیلی مقدم:

علما و فقها بزرگ‌ترین واقفان تاریخ هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: وقتی تاریخ واقفان را ورق می زنیم مشاهده می کنیم که بهترین موقوفات از سوی علما، اندیشمندان و فقها شکل گرفته است.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش یاوران وقف که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف در اسلام عنوان کرد: سنت حسنه وقف جایگاه بسیار بالایی در دین اسلام دارد و پیامبر اسلام(ص) پایه گذار این سنت حسنه است.

وی افزود: فرصت توجه به وقف، فرصت مناسبی برای تحلیل محتوای این پدیده انسان ساز و ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: آیات قرآن کریم پیرامون انفاق، صدقه و صدقات جاریه ترسیم کننده اوج انسان سازی و خودسازی واقفان است و برکاتی را که در دنیا و آخرت برای موقوفات وجود دارد را به تصویر می کشد.

وی رضایت پروردگار را حاصل وقف دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که اهل وقف هستند، جان خود را استحکام بخشیده و رضای پروردگار را خریداری کرده اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: وقتی تاریخ واقفان را ورق می زنیم مشاهده می کنیم که بهترین موقوفات از سوی علما، اندیشمندان و فقها شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: با حمایت این علما و بزرگان و کمک خیران، بهترین مدارس و بناهای مذهبی و دینی وقف شده است و این نشان دهنده عزم جدی علما در بحث وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم ادامه داد: مراجع و علما تأکید ویژه ای بر وقف در موضوعات علمی داشته اند و همین موضوع نیز سبب شده تا توجه ویژه ای به موقوفات در این حوزه انجام شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همه مؤمنان و تبلیغ و ترویج علما، شاهد ترویج هرچه بهتر این سنت حسنه باشیم و با حمایت مردم بزرگ قم بتوانیم در آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه که سرمایه های کهن و ارزنده ما هستند، تلاش های بیشتری انجام دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات