۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۴۱۹۲۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

قرآن شفای جسم و روح آدمی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قرآن معجزه پیامبراکرم(ص)، کتاب سعادت و هدایت انسان ها و شفای جسم و روح آدمی است.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شب گذشته در جمع مردم متدین، مومن و انقلابی مسجد آیت الله سلطانی (ره) اراک ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام پیامبر ختمی مرتبت، عقل اول و اولین نور خلقت خدا حضرت محمد بن عبدالله(ص) و همچنین ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع)، رییس مذهب جعفری و تشیع، به محضر مبارک امام زمان(عج) و تمام مومنان جهان، بیان کرد: قرآن معجزه پیامبراکرم(ص) و شفای جسم و روح آدمی است، کسی که با کتاب خدا انس بگیرد افسردگی پیدا نمی کند و دنیا برای او تاریک نخواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جایگاه دین مبین اسلام و اهمیت مذهب تشیع، اظهار داشت: در میان تمامی امت ها و انسان هایی که خداوند از ابتدای خلقت آدم تا کنون آفریده است، جزء شیعیان و امت پیامبر آخرالزمان قرار گرفته ایم و باید برای این امر از خداوند سپاسگزار باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی به شرح ویژگی های امت پیامبر آخرالزمان پرداخت و بیان کرد: خداوند متعال تمامی عنایات و الطاف خود را به بشر  تقدیم کرده است و کتابی به نام قرآن را فرستاده که نه تنها در زمان پیامبر معجزه بود، بلکه امروز نیز به عنوان معجزه پیامبر معرفی می شود. 

 رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ، تلاش های بسیاری در راستای اضافه یا کم کردن کلمه ای از قرآن کریم کردند اما با شکست مواجه شدند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه متن کتاب آسمانی قرآن حاوی کلمات خدا است، گفت: شیعیان دارای کتابی حاوی کلمات خدا هستند اما واژه های بشر در تورات و انجیل راه پیدا کرده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به وعده خدا در راستای حفاظت از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال وعده داده است که قرآن را تا روز قیامت حفظ کند لذا هیچ قدرتی قادر به ایجاد تغییر در آن نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان کرد: شیعیان به برکت وجود امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دارای منابع غنی از دستورات و روایات اسلامی هستند و قیاس مستندات فقه شیعه با سایر مذاهب ممکن نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: به فرموده حضرت محمد(ص) خطاب به امام علی(ع)، ملائکه خدام محبین پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و شیعیان امیرالمومنین(ع) هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی مطالعه و تدبر در آیات قرآن کریم و کتب روایی در رابطه با سیره، اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) را به شیعیان سفارش کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فردی قانع، ساده زیست و بی توجه به مال دنیا و زرق و برق های آن بودند و شیعیان باید از شیوه زندگی،  طریقه عبادت و نحوه برخورد ایشان با دشمنان عبرت بگیرند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: شیعیان باید زحمات، دستورات و سفارشات پیامبراکرم(ص) را نسبت به قرآن، اهل بیت(ع)، امام شناسی و حجت شناسی بدانند و در حال حاضر حجت حی خدا، امام زمان(عج) است که از سوی حضرت محمد(ص) معرفی شده اند.

 آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مردم اراک باید با برنامه ریزی های مدون به قویتر شدن حوزه های این شهر نسبت به قم کمک کنند، اظهار داشت: امروزه اراک باید حداقل ۱۰ هزار طلبه داشته باشد و خانواده ها فرزندان با استعداد خویش را در راستای حفظ دین به حوزه های علمیه هدایت کنند تا فضلایی بسیار قوی و مجتهدانی عالم در این شهر تربیت شوند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در با اشاره به اینکه اگر خداوند متعال سعادت یک  انسان را بخواهد او را در دین فقیه می کند، بیان کرد: حوزه های علمیه به برکت یاری مردم و دعای امام زمان(عج) به وجود آمده اند و طلبه ها افرادی هستند که قصد دارند از اسلام دفاع کنند، لذا به فکر حوزه های علمیه و شکوفایی استعدادهای میان آن باشید که دنیا امروز برای نجات، دست خویش را به سوی حوزه دراز کرده است./842/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات