۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۹۴۶
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

الگوبرداری از سیره نبوی؛ نیاز مهم جامعه بشری

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه پیشرفت اسلام با معارف بلند قرآن و اندیشه توحیدی و الهی محقق شد، گفت: امروزه نیازمند الگوبرداری از سیره نبوی هستیم.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در آیین عمامه گذاری ۶۰ نفر از طلاب حوزه علمیه هرمزگان که با حضور آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجج اسلام مختاری و اولیایی مدیران حوزه علمیه هرمزگان و مدرسه النبی(ص) بندرعباس در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد گفت: حضور شیعیان و برادران اهل تسنن در مراسم میلاد حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و همچنین آیین عمامه گذاری طلاب نشان از شکوه، عظمت و وحدت بین امت اسلامی است.

وی افزود: در روز میلاد پیامبری دور هم جمع شده ایم که از یک امتیاز بی نظیری برخوردار بود و مجموعه صفات در شخصی تجمیع یافته بود که با عقل و حکمت و راهبردهای عمیق خود تمام عالم را تحت تاثیر دانش، معرفت و نگاه جدید تمدنی خود قرار داد و امروزه این ویژگی لازم و ضروری است.

تمدن غربی روح غیر الهی را در عالم تزریق کرده است

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: جهان به مدت سه الی چهار قرن تحت تاثیر یک تمدن غربی قرار گرفته است، تمدنی که با وجود دستاوردها و زرق و برق ها که بخشی از آن نیز مثبت است، اما روح غیر الهی را در عالم تزریق کرده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و شیعه و اهل تسنن می خواهند این معادله تمدن را نه با جنگ، بلکه با عقل و حکمت، دین و دانش تغییر دهند و این همان کاری است که در عصر بعثت انجام شد، رسول خدا(ص) در کمتر از ربع قرن تمام عالم را تکان داد و بنیان یک دستگاه بزرگ علمی و فکری و معرفتی و تمدنی را با دودمان پاک، اخلاق خوب و سابقه بسیار درخشان بنا نهاد.

وی گفت: عالم در برابر اخلاق، جاذبه فضائل، تدبیر، مدیریت، راهبری، آینده نگری و معرفت بلند و بی نظیر حضرت محمد مصطفی(ص) زانوی ادب زد و تسلیم شد، نبی اکرم(ص) از نقطه ای کوچک و دورمانده، در برابر ابرقدرت های آن زمان قدعلم کرد و آنگاه که پیامبر(ص) کعبه را از بت ها نجات داد عالم بر محور کعبه چرخید.

پیشرفت اسلام با معارف بلند قرآن و اندیشه توحیدی و الهی محقق شد

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) فکری نو بر عالم عرضه کرد و توحید ناب و انواع معارف نورانی که در سابقه فکر بشر نبود نیز به وسیله نزول قرآن بر جهانیان عرضه شد، هرگز اسلام با شمشیر پیش نرفت، شمشیر قدرت قاطع اسلام در برابر ظالمان و ستم پیشگان بود وگرنه ترقی و پیشرفت اسلام با معارف بلند قرآن و اندیشه تابناک توحیدی و الهی بود که پیامبر(ص) بر بشریت عرضه کرد.

آیت الله اعرافی همچنین بیان کرد: این ایجاد تحول عمیق و همه جانبه و فراگیر و تمدنی با راهبری نبی اکرم(ص) انجام شد، حضرت محمد(ص) موجود شریفی است که امروزه همه ما با سلایق و گرایش های مختلف زیرپرچم وحدت جمع شده ایم و به این پیام مشترک عشق می ورزیم.

امروزه نیازمند الگوبرداری از سیره نبوی هستیم

وی با تاکید بر اینکه امروزه نیازمند الگوبرداری از سیره نبوی هستیم، گفت: عشق به محمدمصطفی(ص) در دل مسلمانان موج می زند و برای ما مسلمانان، شریف ترین موجود عالم، حضرت نبی اکرم(ص) است، احترام به اهل بیت(ع) و صحابه در شعاع این خورشید پرفروغ عالم و ستاره تابناک همه عالم غیب و شهود است.

مدیر حوزه های علمیه با قرائت آیه «لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا» تصریح کرد: این تأسی دو محور دارد، نخست تأسی فردی و تجزیه ای و دیگری تأسی اجتماعی بزرگ و کلان و تمدنی است، مقصود این آیه تنها تاسی در اخلاق و برنامه و فکر نیست بلکه مصداق بزرگ و اصلی آن، تأسی راهبردی و تمدنی است.

آیت الله اعرافی گفت: امام راحل، شهدا و جبهه عظیم مقاومت امروزه در جهان اسلام می خواهند این اسوه تمدنی را احیا کنند، بنابراین حوزه های علمیه، دستگاه های علمی و دانشگاه ها، شیعه و سنی، همه و همه باید به سمتی برویم که از این نقطه محوری دعوت پیامبر(ص) الهام بگیریم.

تغییر معادلات قدرت و معرفت با احیای نگاه دینی به عالم؛ مهمترین راهبرد پیامبر

وی بیان داشت: نقطه محوری پیامبر اسلام(ص) و بزرگترین راهبرد بعثت رسول خدا(ص)، تغییر معادلات قدرت و معرفت با احیای نگاه دینی و معنوی به عالم و جهانیان است، این آن چیزی است که انقلاب اسلامی ان را دنبال می کند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: دشمنان از طریق افراط ها، کجروی ها و تعصبات قومی و طایفه ای برای بدل سازی انقلاب اسلامی تلاش کردند و همه سعی شان این بود تأسی به احیای تمدن اسلامی انجام نشود، بنابراین همه باید بدانیم که در نقطه عطف بی نظیر تاریخی قرار گرفته ایم و باید عقب ماندگی تاریخی امت اسلام را جبران کنیم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: فریب توطئه های دشمن را نخوریم، تشیع انگلیسی، تسنن آمریکایی، توطئه های صهیونیستی و بدل سازی های قلابی را باید کنار گذاشت تا زیر پرچم وحدت بخش پیامبر اسلام(ص) جمع شویم./851/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات