۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۸۹۹
عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین:

مدیران مدارس در برنامه‌ریزی‌ها رضایت طلاب را در نظر بگیرند

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: اگر مدیران مدارس در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها رضایت طلاب را در نظر بگیرند، خدمات‌ آنان ماندگار می‌شود.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگرات برتر مدرسه عالی انوارطاها اظهار داشت: امام علی(ع) در روایتی از قول حضرت عیسی(ع) می فرماید: «بلای دین داری انسان دنیا است و طبیب این بلا عالم دین است».

وی با اشاره به ویژگی علمای دین افزود: عالم این ویژگی را دارد که هم می تواند از دردهای خود و جامعه پیشگیری کند و اگر کسی به دردهای مختلف دچار شد می تواند آن را درمان کند، چراکه او خود را ساخته، تقوای الهی را پیشه کرده و با آموزه های دینی آشنا است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر عالم از روز اولی که در این عرصه وارد شده به خودش نرسیده باشد نمی تواند موفق باشد؛ در روایت داریم عالم سه دسته است دسته ای که علم او برای خود و جامعه مفید است، دسته ای که مردم را هدایت کرده ولی خودش هلاک شده و دسته سوم هم خود وهم جامعه را هلاک کرده است.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات همین فضای مجازی دین و باور و اعتقادات را به چالش می کشد و گاهی اوقات وقتی به جامعه نگاه می کنیم متوجه آسیب ها و مسائل غیردینی فراوانی می شویم، بنابراین مشخص می شود که دنیا گرایی، دین و مقدسات را کنار می زند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عالم نقش هدایت دهندگی ویژه ای در جامعه اسلامی دارد، ابراز داشت: اگر انسان ها نقش هدایت گری اولیاء و انبیاء و کتب آسمانی را نداشتند، برخی همچون حیوانات درنده یکدیگر را از بین می بردند، هرچند نمونه هایی از این مسأله را در اطراف خودمان به ویژه در غرب شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: طلاب در یک فضایی هستند که برای انسان شدن فراهم است و حضور مراجع و بزرگان نیز زمینه را برای این مسأله فراهم می کند؛ در ادامه همان روایت می خوانیم اگر این عالم دین که قرار بود طبیب باشد، خودش دچار مرض شد او را به عنوان متهم معرفی کنید.

امام جمعه قم عنوان کرد: این فاجعه است که طبیبی که قرار بود مرض را از جامعه بزداید، بیماری را به سوی خود بکشاند؛ گاهی ممکن است یک عالم ادبیات و فلسفه و منطق و اصول و فقه را خوب خوانده باشد ولی طبیب و هدایت گر نباشد.

وی با تأکید بر این که عالم بیمار نمی تواند خیرخواه دیگران باشد، گفت: انسانی که خیرخواه خودش نیست، نمی تواند به فکر دیگران باشد؛ به همین جهت در روایت دیگری می خوانیم هر انسانی که خودش را به عنوان امام جامعه اسلامی معرفی کرد، اول باید به تأدیب نفس خود پیش  از تأدیب دیگران بپردازد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: فردی که وارد عرصه حوزه های علمیه شده و سختی ها و مشکلات فراوان را تحمل می کند، نباید مصداق این روایت باشد که یک عالم مریض است؛ طلاب با جدیت باید درس بخوانند و مسؤولان نیز با دلسوزی فراوان با آنها برخورد کنند.

وی تصریح کرد: مدیران در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها اگر به گونه ای عمل کنند که رضایت طلاب را داشته باشند، در خدمت رسانی ماندگار خواهند شد، چراکه در روایت داریم هر انسانی که نعمتی از جانب خدا به او رسیده است، حق آن را ادا نکند در خطر است که آن نعمت به زودی از او گرفته شود./1330/پ۲۰۲/ی 

ارسال نظرات