۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۴۶۲۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهضت سوادآموزی تا ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی تداوم داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نهضت سوادآموزی نباید کُند شود و باید این نهضت ادامه داشته باشد تا بی‌سوادی از جامعه به طور کامل ریشه‌کن شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس و جمعی از کارکنان اداره سوادآموزی شهرستان بجنورد، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام راحل (ره) و با شعار ایران را مدرسه کنیم، تشکیل شد که این نشان‌دهنده نگاه بلند ایشان به مسأله علم و دانش‌اندوزی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نهضت سوادآموزی نباید کُند شود و باید این نهضت ادامه داشته باشد تا بی‌سوادی از جامعه ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: جنگ با جهل و جهالت از رسالت‌های انبیای الهی است و معلمان با تأثیرپذیری از این رسالت به تکثیر علم و ریشه‌کن شدن جهل و جهالت می‌پردازند که این یک ارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی، نهضت مبارزه با جهل و جهالت و جلوگیری از به چاه افتادن انسان‌های ناآگاه است.

وی با بیان اینکه درزمینهٔ تبلیغ و فضاسازی فعالیت‌های نهضت سوادآموزی و تأثیرات سوادآموزی بر جامعه باید بیشتر همت شود، افزود: اکنون‌که برنامه‌های صداوسیمای استان به‌صورت 24 ساعته پخش می‌شود، بهترین فرصت برای مدیران دستگاه‌های مختلف برای ارائه فعالیت‌های صورت گرفته در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بخش ویژه‌ای در شبانه‌روز به آموزش‌وپرورش و به‌ویژه سوادآموزی اختصاص داده شود تا مزایای علم گفته شود و افرادی که پس از سال‌ها و در ایام کهولت توانسته‌اند به سواد دست پیدا کنند و از آن برای رسیدن به اشتغال خود و دیگر افراد جامعه استفاده کرده‌اند به جامعه معرفی شوند که این خود ایجاد انگیزه کردن در دل افراد بی‌سواد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مطالبات مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی این بود که استان خراسان شمالی جزء ده استان برتر کشور شود و مدیران آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی بکوشند تا این مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند و استان ما درزمینهٔ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در رده اول تا دهم کشور قرار بگیرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات