۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۳۳۷
امام ‌جمعه تبریز:

حقایق جنگ تحمیلی بدون افراط و تفریط بیان شود

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که حقایق جنگ تحمیلی باید بدون افراط و تفریط آنگونه که واقع شده، بیان شود، گفت: حماسه ملت ایران بدون هیچ کم و کاستی بیان شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در هفدهمین یادواره پایگاه مقاومت شهدای بدر در مسجد حاج کاظم تبریز با بیان این‌که فداکاری ها و دلاوری جانباران، ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: شهدا مایه عزت و اقتدار نظام بوده‌اند.

وی با بیان این‌که گرامیداشت یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس عامل اصلی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: یادواره‌های شهدا مجالس خاتم یا ترحیم مردگان نیست، بلکه باید محافل بصیرت و آگاهی نسل جوان نسبت به حقایق جنگ باشد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که نشر افکار و اندیشه‌های جهادی رمز نجات از مشکلات و معضات است، افزود: امروز اگرچه در ظاهر، جنگ فیزیکی نداریم، اما همچنان با جنگ فرهنگی و نرم دشمنان مواجه هستیم، اگر نگرش جهادی و ایثار حاکم در دوران دفاع مقدس بار دیگر حاکم شود، دیگر مشکلی را شاهد نخواهیم بود.

امام ‌جمعه تبریز، عمل به توصیه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا را وظیفه امروز مردم دانست و گفت: قریب به اتفاق شهدا نسبت به تبعیت از ولایت و عمل به آموزه های دینی به ویژه امر به معروف نهی از منکر، حجاب و عفاف، خدمت به خلق الله و دوری از رذایل اخلاقی سفارش داشته اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی فرهنگ دفاع مقدس را دژ مستحکم غیر قابل تسخیر معرفی کرد و افزود: اکنون که نزدیک به سه دهه از دفاع مقدس می گذرد، ضرورت دارد حماسه ملت ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور به نسل جوان جامعه بدون هیچ کم و کاستی بیان شود.

وی با بیان این‌که حقایق جنگ تحمیلی باید بدون افراط و تفریط آنگونه که واقع شده است، بیان شود، خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران با دستانی خالی توانستند هشت سال در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند، امروز نیز می‌توانند با فرهنگ جهادی آن دوران از مشکلات اقتصادی و فرهنگی عبور کنند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات