۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۵۷۵۱۳
در تعطیلات نوروزی؛

۴۰ طلبه مدرسه علمیه امام خامنه‌ای به اردوی جهادی می‌روند

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی پیش رو ۴۰ نفر از طلاب این مدرسه به اردوی جهادی مناطق محروم اعزام می‌شوند.
اردوی جهادی مدیران حوزه علمیه خراسان جنوبی در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست هماهنگی اردوهای جهادی، از اعزام 40 طلبه این مدرسه علمیه به اردوهای جهادی در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو خبر داد.

وی اظهار کرد: این اردوی جهادی از پنجم فروردین‌ماه 97 در مناطق محروم و زلزله‌زده خراسان شمالی آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه اردوی جهادی مزبور با رویکرد عمرانی، فرهنگی و تبلیغی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مدت طلاب جهادی افزون بر اجرای پروژه‌های عمرانی برای مردم زلزله‌زده، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را هم برای روستاییان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعلاً تمامی اردوهای جهادی طلاب خراسان شمالی در مناطق محروم داخل استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: ازاین‌رو فعلاً برنامه‌ای برای برگزاری اردوی جهادی خارج از استان نداریم.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به استقبال چشمگیر اهالی روستاهای محروم خراسان شمالی از گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان، افزود: اهالی این روستاها در پروژه‌های عمرانی گروه‌های جهادی مشارکت فعالی دارند و گروه‌های جهادی طلاب هم تلاش می‌کنند تا با برگزاری هر چه بهتر و بیشتر این اردوها غبار محرومیت را از چهره این روستاها بزدایند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در سال تحصیلی جاری هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 200 نفر طلبه برادر در 10 مدرسه علمیه و 500 نفر طلبه خواهر در شش مدرسه علمیه استان در حال تحصیل هستند.

از هزار و 700 نفر طلبه در حال تحصیل در مدارس علمیه خراسان شمالی حدود هزار نفر در سطح یک حوزوی، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر در سطح چهار یا درس خارج در استان تحصیل می‌کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات