۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۵۹۸۶۷
همزمان با ایام نوروز؛

اردوی جهادی طلاب خراسان شمالی در مناطق محروم برگزار شد

مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان استان در ایام تعطیلات نوروزی در اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی مناطق محروم استان شرکت کردند.
اردوی جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان حوزه علمیه، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروز، اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی طلاب استان خراسان شمالی برگزار شد.

وی با اشاره به اعزام حدود 120 نفر از طلاب برادر و خواهر استان در قالب هفت گروه به اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی در مناطق محروم استان، افزود: این طلاب قبل از تعطیلات نوروز امسال تا پایان تعطیلات با هدف انجام فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه در این ایام گروه جهادی کریم اهل‌بیت حوزه علمیه خراسان شمالی در روستای چوپلی تپه از مناطق زلزله‌زده مستقر بود، گفت: طلاب حاضر در این گروه جهادی ساخت مسجد این روستا و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در روستاهای منطقه را بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی با شناسایی دقیق روستاهای محروم و با هدف محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی در ایام تعطیلات نوروز به هم استانی‌های عزیز خدمت‌رسانی کردند.

مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: تبلیغ چهره به چهره، محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عمرانی، اقامه نماز جماعت و حضور صمیمی در کنار مردم مناطق محروم ازجمله فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی بود.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار داشت: حضور روحانیان و طلاب جوان و بانشاط در گروه‌های جهادی سبب بهتر مطرح شدن مسائل معرفتی در بین جوانان شده و افزون بر آن مردم روستا نیز مسائل دینی خود را از روحانیان مبلغ می‌پرسیدند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه اردوهای جهادی مناسب‌ترین روش بری تقویت روحیه جهادی طلاب است، گفت: طلاب و روحانیان نقش بسزا و مهمی درزمینهٔ فرهنگی دارند و برای تحقق مسئله مهم فرهنگ‌سازی باید جهاد کنیم؛ چراکه تنها با مدیریت و همت جهادی می‌توانیم دغدغه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در حوزه مهم فرهنگ پاسخ دهیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات