۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۶۰۵۶۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حضور در اردوهای جهادی از مصادیق جهاد اکبر است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی مناطق محروم از مصادیق بارز جهاد اکبر و خودسازی است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب، با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی طلاب و روحانیان در مناطق محروم، حضور در این اردوها را از مصادیق جهاد اکبر و تلاش برای خودسازی دانست.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی درس زندگی و خودسازی است، اظهار داشت: در دین اسلام چند نوع جهاد داریم که حضور در اردوهای جهادی نوعی جهاد اکبر است؛ چراکه مبارزه با نفس جهاد اکبر است، هنگامی که انسانی از نفسش می‌گذرد و به روستاها و مناطق محروم برای خدمت‌رسانی می‌رود و خدمات می‌دهد، این نوعی جهاد اکبر و خودسازی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در راستای برگزاری اردوهای جهادی خدمات بزرگی به جامعه محروم ارائه می‌شود، تأکید کرد: از تمام اقشار مختلف مردم جامعه اعم از دانشجو، پزشک، معلم و کارمند دعوت می‌کنم تا در این اردوهای جهادی شرکت کنند؛ چراکه نه‌تنها فرصتی برای خودسازی است، بلکه اجر و ثواب بسیار اخروی نیز دارد.

وی گفت: سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابعاد اردوهای جهادی باشد؛ چراکه روحیه جهادی روحیه‌ای برآمده از متن دین بوده و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه جهادگران آتش به اختیاران جامعه هستند، اظهار داشت: گروه‌های جهادی خط مقدم جریانی هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار هستند.

وی ادامه داد: طلاب جهادگر با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این اردوها شرکت می‌کنند و راه و رسم زندگی و خودسازی را می‌آموزند و به جامعه خدمت می‌کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات