۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۰۳۵
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان به طبقه ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت رسانی به مردم در اسلام گفت: مسؤولان به طبقه ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان ادارات استان هرمزگان با بیان این که مسؤولان بیشتر باید در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش کنند، ابراز داشت: انسان در هر پست و مقامی که قرار دارد اگر به فکر اصلاح جامعه و دلسوزی مردم باشد پیش خدا ارج و قرب زیادی خواهد داشت.

وی افزود: حتی اگر انسان در مقابل عملی که انجام می دهد حقوق دریافت کند ولی هدف اصلی اش خدمت به مردم باشد، خداوند برای او حساب ویژه ای باز می‌کند و دلیل بر این مسأله آیات قرآن است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: خداوند بر احسان نسبت به مردم تأکید زیادی کرده و به همین جهت مشخص می شود که خداوند همه ما را برای مردم خواسته است و وقتی روحیه خدمت رسانی در انسان ببیند او را محبوب خود قرار می دهد.

وی با اشاره به این که تقوا و احسان در کنار یکدیگر بیان شده است، خاطرنشان کرد: در روایت داریم که رضای خدا در رضای مردم است و شما هم که در پست های مختلفی مشغول فعالیت هستید، می توانید خود را محبوب قرار بدهید و به ویژه افراد کم توان جامعه توجه بیشتری داشته باشید.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: تسلیم بودن در برابر دستورات الهی در کنار خدمت به مردم موجب می شود که انسان دستاویزی برای نجات خود پیدا کند و زمینه را برای عاقبت به خیری خود فراهم کند.

وی تصریح کرد: دست گیری نسبت به افراد نیازمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در روایت داریم گاهی برخی افراد در روز قیامت امتیازات ویژه ای دارد، یکی از این امتیازات ویژه رسیدگی به افرادی است که در جامعه جایگاه پایین تری دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که هیچ عملی در پیشگاه خدا گم نمی شود، خاطرنشان کرد: همه ما روزی باید در پیشگاه خداوند حاضر باشیم و نسبت به اعمالی که انجام داده ایم جواب بدهیم، بنابراین خوشا به سعادت کسانی که با خدمت رسانی به مردم در محضر خدای متعال شرمنده نیستند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات