۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۶۳۸۹۸
آیت الله علوی گرگانی:

مبلغان با وجود ناملایمتی ها دست از تبلیغ دین نکشند

حضرت آیت الله علوی گرگانی اخلاص را مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری منبر دانست و بر داشتن اراده جدی در تبلیغ دین تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدر جمعی از مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت تبلیغ عنوان کرد: ان شاالله در تبلیغ موفق باشید و بتوانید مردم را به سمت معارف اهل بیت(ع) هدایت کنید.

وی افزود: ما هرچه ما داریم از اباعبدالله الحسین(ع) است چون ایشان خون خود را داد تا بندگان خدا هدایت شوند و ما باید به آن حضرت تأسی کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: گاهی وقتی به ما بی اعتنایی می شود دیگر بین مردم نمی رویم این در حالی است که بزرگان دین ما تا پای جان برای دفاع از حریم دین و تبلیغ دین جلو می رفتند.

وی اضافه کرد: بزرگان دین ما جان دادند ولی دست از هدف برنداشتند اما ما با مقداری سختی کشیدن ناراحت می شویم ولی باید بدانیم در این راه باید سختی دیده می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) خیلی مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما استقامت کرد و هدف ایشان آنقدر مقدس بود که تمام سختی ها را کشید ولی دست از تبلیغ دین برنداشت.

وی تأکید کرد: اولین کار این است که در مسیر اهداف خود با اراده جدی جلو بروید چراکه خداوند می گوید ما چیزی به شما دادیم و شما با قدرت و نیرو جلو بروید و سست نگیرید و اگر در این رفت و آمدها اهانت و جسارت می شود بدانیم این کارها در راه خداست و باید آنها را تحمل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند «برای انسان دو فضیلت وجود دارد؛ یکی عقل و دیگری منطق است؛ به وسیله عقل دریافت می کند و به وسیله منطق به دیگران می رساند» که شما مبلغان اولین موضوع که عقل است را به دست آورده اید و در مقام ادای وظیفه که رساندن آن به مردم است قرار دارید و ان شاالله با منطق بتوانید مردم را هدایت و راهنمایی کنید.

وی در ادامه ابراز کرد: هدف را وجود امام حسین(ع) قرار دهید و همه زحمات را با جان و دل و گرمی قلب انجام دهید و در مسیر خود جلو بروید و مردم را ارشاد کنید و با اخلاص کار کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هدف برای خدا و ارشاد مردم و همراه با دلسوزی برای مردم باشد، خداوند به نیت انسان اخلاص را می دهد و منابر تأثیرگذار خواهد بود./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات