۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۶۴۱۰۶

همایش حوزه علمیه، سنت های کارآمد برگزار می شود

همایش حوزه علمیه، سنت های کارآمد با حضور اساتید حوزه علمیه مشهد و قم برگزار می شود.
حجت الاسلام منسعود مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسعود مرتضوی، دبیر همایش «حوزه علمیه، سنت های کارآمد» در نشست خبری که امروز 19 اردیبهشت در حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به بیان ضرورت ها و اولویت های های برگزاری این همایش پرداخت.  

مدیر موسسه به سوی اجتهاد با اشاره به این مطلب که مهمترین هدف این همایش اجرای سنت های اصیل حوزوی در فضای عمومی حوزه است، تصریح کرد: دو دغدغه اصلی در حوزه علمیه کنونی سبب برگزاری این همایش شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حفظ تشیع وحوزه های علمیه مبتنی بر حفظ سنت های کارآمد اصیل است، اظهار کرد: اگر می خواهیم به حوزه انقلابی مطلوب برسیم با تکیه بر سنت های کارآمد این امر حاصل می شود چرا که در شرایط فعلی روحیه فقاهت و اجتهاد در بین طلاب جوان کمرنگ شده است و به نظر می آید که طلاب حوزه های علمیه به علت عدم شناخت ماهیت طلبگی نسبت به سنت های کارآمد حوزه غافل هستند.

وی در ادامه از برگزاری همایش حوزه های علمیه، سنت های کارآمد در روز 20 اردیبهشت خبرداد و گفت: از مهمترین اهداف این همایش تبیین ضرورت و سنت های اصیل حوزوی با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم وخراسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره برنامه های این همایش در دو نوبت صبح و عصر گفت: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق علم الهدی با موضوع «نقش و تأثیر دروس سطح عالی در فرآیند اجتهاد و فقاهت، استاد سید علی رضا حسینی شیرازی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم حدیث و مسؤول گروه رجال مرکز تحقیقات علوم اسلامی با موضوع «شیوه انتقال میراث حدیثی امامیه از عصر صدور به بعد» از ساعت ۸ صبح تا ۹:۳۰ در دو کارگاه آموزشی به تبیین این موارد می پردازند.

وی با بیان اینکه در نشست عمومی همایش، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، مدیر موسسه خاتم الاوصیا، استاد حوزه علمیه قم و مدرس خارج با موضوع «اصلاح نظام پژوهشی در حوزه علمیه با رویکرد تقریرنویسی»، آیت الله مهدی مروارید، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاد در س خارج به بررسی «جایگاه اخلاق و معنویت و تأثیر آن در سنت های کارآمد حوزه علمیه» می پردازد.

دبیر همایش درادامه ازسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، عضو شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان با موضوع «نقش حوزه علمیه خراسان در تحول با تکیه بر سنت های اصیل حوزوی» خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این همایش در نوبت عضر از ساعت 17 با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی و اساتید و بزرگان در مدرسه سلیمانیه برگزار می شود./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات