۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۶۵۱۵۹
امام جمعه تبریز:

سکوت حکام منطقه نشانه همراهی با رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آ‌ل‌هاشم گفت: سکوت و بی‌تحرکی حکام و شیوخ مرتجع منطقه در برابر جنایات‌ رژیم صهیونیستی نشان از همراهی آنان با آمریکا و این رژیم منحوس دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آ‌ل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکره با کشورهای اروپایی با محوریت برجام اظهار داشت: پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، مذاکره با اروپا برای حفظ این توافق بین‌المللی مورد هدف قرار گرفته است.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سه کشور چین، روسیه و بلژیک گفت: غرب باید در عمل نشان دهد که مخالف اقدام غیرقانونی آمریکا بوده و پایبند به تعهدات خود است، امروز جامعه بین الملل به این نتیجه رسیده که حفظ برجام ضرورتی برای جهت حفظ منافع عمومی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رایزنی مقامات کشور با غرب ثابت خواهد کرد که اگر بهانه بهانه‌جویان در عرصه بین‌المللی از بین بروند؛ منافع ملی تامین خواهد شد؛ البته رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اروپایی‌ها نیز قابل اعتماد و اطمینان نیستند، هر چند آنها حرف‌هایی برای حفظ برجام بدون آمریکا زده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آ‌ل‌هاشم با بیان این‌که تجربه ثابت کرده اروپا فاقد استدلال لازم است و هر آن امکان دارد تا با یک تشر میدان را خالی کند، افزود: دولت باید تضمین‌های بسیار قوی‌تر و جدی‌تر از طرف غربی بگیرد.

وی خطاب به دولتمردان گفت: هرگز به نتیجه این مذاکرات و موارد مشابه دل خوش نکنید؛ چراکه اول و آخر راه مشکلات کشور را باید در اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور جستجو کرد، تولید ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید تا دیگر خباثت‌ها علیه ایران کارساز نباشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اظهار داشت: این رژیم جنایتکار در جدیدترین اقدام خود مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که معترض به جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس بودند را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آ‌ل‌هاشم با بیان این‌که حدود ۷۰ نفر شهید و ۳۰۰ مجروح ثمره جنایات خون‌بار صهیونیست‌ها بوده است، تصریح کرد: اجرای فتنه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در جابه‌جایی سفارت این کشور به قدس اشغالی؛ خشم و انزجار عموم مسلمانان جهان را بر انگیخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سکوت و بی‌تحرکی حکام و شیوخ مرتجع منطقه به جنایات‌ رژیم صهیونیستی نشان از همراهی آنان با آمریکا و این رژیم منحوس دارد، گفت: جامعه جهانی شاهد است که آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند تا حقوق آشکار مردم فلسطین را زیر پا بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرصت‌های معنوی این ماه عزیز نباید به بطالت گذرانده شود، بدانیم که منظور از روزه تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه تمرین بندگی، اخلاق و نیکوکاری نیز است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات