۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۶۵۱۹۶
امام جمعه تبریز:

ثمره حکومت صالحان؛ حاکمیت اسلام است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم روزها و شب‌های بافضیلت ماه مبارک رمضان را فرصتی برای حرکت در راه بندگی خالصانه و تقرب به درگاه الهی دانست.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روزه‌داران شرکت کننده در محل قرآنی تبریز فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم وعده حکومت صالحان بر زمین را به بشر داده است.

وی با بیان این‌که ظهور منجی آخرالزمان؛ عدل و داد حقیقی را بر جهان گسترش خواهد داد، خاطرنشان کرد: پیروزی مومنان زمینه بندگی و تعاون جامعه بشری را فراهم می‌کند و به تبع آن غفلت و غرور از بین می‌رود؛ نخستیم ثمره حکومت صالحان نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اگر قدرت و امکانات در دست افراد صالح باشد، بهره‌برداری صحیح  کرده ولی اگر در اختیار نااهلان باشد، سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: همه وظیفه داریم زمینه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) فراهم کنیم.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر توصیه‌های مهم اسلام به مؤمنان و روزه‌داران است، افزود: هر سه وظیفه امور واجب دینی بر عهده هر مسلمان است که غفلت از آن موجب انحراف و انحطاط خواهد شد.

وی با بیان این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی در جوامع اسلامی است، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از معروف و منکر شناخت لازم را داشته باشند و در کنار آن احتمال دهند کلام‌شان در نافذ خواهد بود، سپس اقدام به انجام این فریضه کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تذکر لسانی وظیفه ای همگانی است و اقشار مختلف مردم باید با مشاهده منکر تذکر دهند اما به دنبال نتیجه نباشند، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را از درون خانواده های خود شروع کنیم و در برابر جامعه نیز بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روزها و شب‌های بافضیلت ماه مبارک رمضان را فرصتی برای حرکت در راه بندگی خالصانه و تقرب به درگاه الهی دانست و گفت: این ماه بابرکت بهترین زمان برای برقراری رابطه خالصانه با خدا، دستگیری از محرومان و انفاق در راه جلب رضایت الهی است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات