۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۶۹۳۸
آيت‎الله مظاهری:

دامن زدن به بی‌عفتی در جامعه برآوردن خواسته دشمن است

حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این‌که متأسفانه عفت و غیرت در جامعه از دست رفته است، گفت: دشمن بسیار تلاش کرد تا ضربه به عفت زنان و غیرت مردان بزند و به همین دلیل بی عفتی و مجالس مختلط را ترویج کرد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با بیان اینکه عفت و غیرت کلمات مقدسی هستند، گفت: حتی این دو کلمه در نزد کسانی که خود بیعفت و بیغیرت هستند، مقدس و دارای ارزش است و باید کاری کنیم که غیرت برای مردها و عفت برای زنان ارزش گذشته خود را داشته باشد.

وی افزود: ما ضرر کردیم که عفت و غیرت را در جامعه از دست دادهایم، این دو کلمه هم برای اولیا و هم برای فرزندان مناسب است، مواظب باشیم که در خانه حرفهای خلاف عفت و خلاف غیرت گفته نشود، حتی شوخیهایی مغایر با این دو ارزش در زبان و در رفتار ما نباشد و متأسفانه الآن اینگونه موارد هست و این کار دشمن است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد تا ضربه به عفت زنان و غیرت مردان بخورد، خاطرنشان کرد: مجالس مختلط بین زن و مرد، شوخیهای رکیکِ خلاف عفت و خلاف غیرت و کارهای از بین برنده عفت و غیرت بر اثر کارهای دشمن پدید آمده است و مردان و زنان باید بدانند که بیغیریتی و بیعفتی کلمات زشت و ناروایی هستند و باید مواظبت کامل بر حفظ این دو کلمه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مفاتیح شیخ عباس قمی حدیثی آمده است مبنی بر اینکه زمانی میآید که زنها در حالی که پوشیدهاند، برهنهاند، الآن وضع لباسهای برخی زنان اینگونه است، هم لباسی پوشیدهاند و هم اینکه برهنهاند، در ادامه حدیث میفرماید این زنان در فتنهها دخالت میکنند، یعنی این زنها کارشان فتنهانگیزی و طرفداری از دشمن میشود ولو اینکه آنان به واقع نمیخواهند ولی عملشان همان محقق ساختن خواست دشمن است و سزای آنان خلود در جهنم است.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: مردها باید مواظب غیرت خود و زنها باید مواظب عفت دخترهای خود باشند، زن و مرد باید مواظب عفت دخترها و پسرهایشان باشد، در این باره تأکید بسیار شده است و حتی از ماندن نامحرم در جایی که کسی دیگر به آنجا راهی ندارد، نهی شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: دشمن به وسیله بیعفتی به دنبال ضربه زدن به جامعه و نظام است حتی بالاتر از این به دنبال ضربه زدن به تشیع و اسلام است و امیدواریم خداوند حال تنبهی به زنان، مردان و مسؤولان جامعه بدهد./914/پ203/ب1

ارسال نظرات