۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۸۰۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت ۷۰ طلبه در اردوی جهادی مناطق زلزله‌زده

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۷۰ نفر از طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوی جهادی روستای زلزله‌زده چوپلی تپه در شهرستان مانه و سملقان اعزام شدند.
اردوی جهادی طلاب

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و روحانیان استان در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی با محوریت روستای چوپلی تپه شهرستان مانه و سملقان خبر داد و افزود: در این اردوی جهادی 70 نفر از روحانیان و طلاب برادر و خواهر استان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این اردوی جهادی با رویکرد فرهنگی و تبلیغی برگزار شد، افزود: طلاب شرکت‌کننده در این اردو هم‌زمان با ماه رمضان برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی را برای رده‌های مختلف سنی در این مناطق اجرا کردند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: تبلیغ، برپایی محفل قرائت قرآن، پاسخ‌گویی به احکام، برگزاری نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های اخلاق، دیدار چهره به چهره، برگزاری کلاس نقاشی، اجرای نمایش و برنامه ویژه خردسالان و اطعام و افطاری در محل مسجد تازه تأسیس روستا ازجمله فعالیت‌های طلاب و روحانیان جهادی در روستای چوپلی تپه بود.

وی اظهار کرد: همچنین با نقش‌آفرینی طلاب جهادی ویژه‌برنامه شب‌های قدر در مسجد این روستا با حضور گرم و پرشور اهالی مؤمن منطقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری اینکه مسجد روستای چوپلی تپه هم نوروز امسال از سوی گروه‌های جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی احداث شد، گفت: این مسجد در زلزله اردیبهشت‌ماه 96 به‌صورت جدی آسیب دیده بود؛ اما طلاب و روحانیان حاضر در اردوی جهادی در ایام نوروز اقدام به بازسازی مسجد روستا کردند.

گفتنی است، 16 گروه جهادی در مدارس علمیه خراسان شمالی فعال هستند که این گروه‌ها در طول سال فعالیت‌های عمرانی، تبلیغی، فرهنگی و خدمات اجتماعی را در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم استان انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات