۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۷۰۳۳۶
حجت الاسلام سرافراز خبر داد؛

جمع آوری اطلاعات ۱۳۰ نفر از طلاب و روحانیان ایثارگر چهارمحال و بختیاری

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۳۰ نفر از طلاب و روحانیان ایثارگر این استان در دفاع مقدس شناسایی و آمار و اطلاعات آنان برای اطلاع رسانی جمع آوری شده است.
حجت الاسلام کریم سرافراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان طلبه و روحانی دفاع مقدس این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تشریح اقدامات انجام شده در این رابطه خاطرنشان کرد: این همایش 28 تیرماه جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه و جامعه طلاب و روحانیت استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سرافراز اضافه کرد: تاکنون 130 نفر از طلاب و روحانیان ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس شناسایی و آمار و اطلاعات آنان برای اطلاع رسانی جمع آوری شده است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در سطح جامعه و حوزه های علمیه را مهمترین هدف برگزاری این همایش در استان بیان کرد و ادامه داد: باید ظرفیت همه دستگاه های فرهنگی استان برای اجرای هر چه باشکوه تر این همایش پای کار بیاید که در این بین سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان در خط مقدم فعالیتها و همکاری ها قرار دارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بیشترین شهید دوران دفاع مقدس مربوط به قشر روحانیت متناسب با جامعه آماری آنها است، ابراز کرد: باید به این نکته توجه داشت که روحانیان در دو عرصه در جنگ شرکت می ‌کردند، برخی از آنها رزمنده بودند که لباس می ‌پوشیدند و همانند بقیه رزمندگان در جنگ حضور داشتند و برخی دیگر به عنوان مبلغ می ‌رفتند و آنجا تبلیغ می ‌کردند که تبلیغاتشان هم در مسائل اعتقادی و معنوی بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه یکی از افتخارات بزرگ روحانیت در طول تاریخ تشیع حضور در تمامی صحنه های دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی بوده است، افزود: اگر به انقلاب هایی که در طول تاریخ شیعه انجام شده، نگاهی گذرا بیندازیم، اغلب این انقلاب ها به رهبری یک روحانی انجام شده و روحانیت در آن نقش اساسی ایفا کرده که انقلاب مشروطه، انقلاب آیت الله کاشانی و نهایتا انقلاب اسلامی نمونه بارزی از این حرکت ها هستند از سوی دیگر در دوران دفاع مقدس یکی از بزرگترین جلوه های حضور روحانیت در پیامی که حضرت امام(ره) در اسفند ۶۸ صادر فرمودند «افق فقاهت آغشته به خون شهدای روحانیت است» به خوبی نمایان است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در دفاع مقدس فراموش نشدنی است، تصریح کرد: اساسی ترین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ترویج معارف دین، بیان معارف و دستورات اهل بیت(ع) و تبیین جهاد در مقابل دشمن بود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات